شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مرز خسروی همچنان آماده تردد زوار عتبات عالیات است

مرز خسروی همچنان آماده تردد زوار عتبات عالیات است

افشین رضایی فرماندارقصرشیرین در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پایانه بین المللی خسروی و دستگاههای اجرایی مستقر در این مرز رسمی که نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلی است آماده پذیرش برای تردد زوار است.

 

وی با بیان اینکه برای تردد زوار عتبات عالیات از مرز خسروی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد اظهار داشت: تنها علت تردد نکردن زوار از این معبر رسمی به کربلای معلی مربوط به مسایل امنیتی آنسوی مرز است.

 

رضایی گفت: برای از سرگیری تردد زوار از این مرز باید طرف عراقی برای تامین امنیت جانی زائران تضمین لازم را بدهد تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

 

وی افزود: امید است که رایزنی ها و پیگیری ها در آنسوی مرز نتیجه دهد و شاهد تردد دوباره زوار از مرز خسروی باشیم.

 

با پیگیریهای مسئولان استان و نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.

 

مرز رسمی خسروی در هفدهم خرداد سال 92 به دنبال وقوع حادثه تروریستی بر سر مسیر تردد زوار ایرانی در آنسوی مرز که به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زایر ایرانی منجر شد مسدود شد.

 

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

 

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

 

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

برچسب ها : اربعین،
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست