جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

تاکید بر فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان قبض ودیعه گذاری حج

  • 30 آبان 1398
  • 08:29
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 240 بازدید
  • Article Rating
تاکید بر فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان قبض ودیعه گذاری حج

 معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت توضیحاتی را در خصوص فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان قبص ودیعه گذاری حج تمتع، خرید و فروش فیش های حج و زمان ثبت نام حج تمتع 99 را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای اکبر رضایی امروز چهارشنبه در برنامه روی خط خبر شبکه خبر درباره فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان قبض ودیعه گذاری حج تمتع توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: فراخوان تکمیل اطلاعات که باید از سوی ودیعه گذاران انجام شود به منظور بروز رسانی اطلاعات برای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت حج تمتع خواهد بود.

وی افزود: با بروزرسانی این اطلاعات از سوی ودیعه گذاران محترم، برنامه ریزی های لازم برای ارتباط با جامعه هدف، ارتباط دو سویه با متقاضیان، بکارگیری نیروهای کارگزاران و ستادی مبتنی بر تعداد متقاضیان در سنوات آتی و .... انجام می گیرد.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تمامی دارندگان قبض ودیعه گذاری حج تمتع مورخ سالهای 85 و 86 باید اطلاعات خود را بروزرسانی کنند، تصریح کرد: حتی افرادی که آدرس محل سکونت خود را تغییر نداده اند نیز باید به این کار مبادرت ورزند.

به گفته آقای رضایی، متقاضیان باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در نشانی reserve.haj.ir اقدام کنند و کد رهگیری خود را نیز دریافت نمایند.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با بیان حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، افزود: کسانی که قصد تشرف به حج را دارند باید در سامانه مذکور به تکمیل اطلاعات و بروز رسانی بپردازند.

وی درباره خرید و فروش فیش حج تمتع اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد به دلایل مختلف استطاعت جسمی و یا حتی مالی خود را از دست می دهند و قصد واگذاری فیش های خود را دارند به همین منظور سامانه ای برای واگذارکنندگان و دریافت کنندگان در نظر گرفته شده که به نوعی ارتباط دوسویه واگذارکنندگان و متقاضیان، مستقیما بدون واسطه افراد سودجود و دلال برقرار می شود.

رضایی اعلام کرد: متقاضیان ابتدا با مراجعه به درگاه اینترنتی tasharof.haj.ir به ثبت اطلاعات و درخواست خود می پردازند و سپس به یکی از دفاتر خدمات زیارتی معرفی می شوند تا کارهای واگذاری اسناد ودیعه گذاری حج تمتع صورت گیرد.

وی در ادامه در خصوص زمان ثبت نام از متقاضیان حج تمتع 99 گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته زمان فراخوان ثبت نام برای حجاج حج سال آینده در بهمن ماه خواهد بود و اطلاع رسانی دقیق در این خصوص انجام می گیرد؛ میزان سهمیه حجاج حج تمتع 99 نیز بستگی به سهمیه تخصیصی از سوی کشور میزبان دارد که این مهم نیز بعد از مذاکرات حج تمتع و توافقنامه اعلام خواهد شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست