شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

ثبت‌نام ۹۵۰۰ کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین/ از سرگیری اعزام کاروانی

ثبت‌نام ۹۵۰۰ کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین/ از سرگیری اعزام کاروانی

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از ثبت‌نام ۹۵۰۰ نفر از کرمانشاهیان در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ، حامد دارابی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران حج تمتع امسال، بااشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان سفر اربعین 98 از ابتدای شهریور، اظهار کرد: طی این مدت یک ماهه حدود 9500 نفر از استان کرمانشاه برای اربعین 98 در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
وی بااشاره به کاهش هزینه‌های اعزام به عتبات عالیات برای اربعین امسال، عنوان کرد: باتوجه به این مسئله پیش بینی می‌کنیم تعداد کل ثبت نامی ها نسبت به مشابه سال قبل که 40 هزار نفر بود، افزایش قابل توجهی داشته باشد.
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه درخصوص وضعیت اعزام‌های کاروانی هم در این مدت، گفت: حدود 15 روز پیش توانستیم چهار کاروان را بصورت رسمی از مرز خسروی اعزام کنیم، اما از آن زمان تا دیروز(یکشنبه) اعزام ها انفرادی بوده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از امروز (دوشنبه) اعزام‌های کاروانی از این مرز از سرگرفته شده و مانند مرزهای مهران، شلمچه و... تا 12 مهر ادامه خواهد داشت و پس از آن دوباره انفرادی می‌شود.
دارابی بابیان اینکه اعزام‌های کاروانی از مرز خسروی پس از اربعین دوباره انجام خواهد گرفت، عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم زائرین 9 استان از این مرز تردد داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با موفقیت آمیز خواندن حج تمتع 98 اعلام کرد: امسال قریب به هزار زائر اهل سنت و اهل تشیع در قالب هفت کاروان از استان کرمانشاه به حج اعزام شدند.
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: سعودیها با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان برای حج امسال اعلام کرده بودند زائرین ایرانی تنها باید با استفاده از خطوط ایرانی به این کشور وارد شوند، این درحالی بود که طی سالهای گذشته برای اعزام حجاج خطوط هواپیمایی دیگر کشورها را اجاره می‌کردیم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با درایت دستگاه‌های ذیربط این کارشکنی برای ما مشکل ساز نشد و خط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توانست جابجایی 86 هزار زائر را با موفقیت کامل انجام دهد.
دارابی عنوان کرد: موفقیت خطوط هواپیمایی بگونه‌ای بود که در پروازهای رفت هفت دقیقه و در پروازهای برگشت هم 35 دقیقه تعجیل داشتیم، موضوعی که با توجه به حجم بالای زائرین تا سال گذشته برای ما یک رویا بود.
وی در ادامه گفت: برای حج امسال همکاری مدیران کاروانها، پلیس فرودگاه و... باعث شد تا حتی یک زائر مشکوک به مواد مخدر نداشته باشیم.
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه یادآورشد: هرچند مشکلاتی نیز در برگزاری حج امسال داشتیم و آنها را احصاء کرده‌ایم تا در حج آینده مرتفع کنیم، اما در مجموع حج 98 آبرومندانه و عزتمندانه برگزار ش

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست