جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

امسال 1000 زائر کرمانشاهی به حج تمتع اعزام می‌شوند

  • 14 اردیبهشت 1398
  • 13:18
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 293 بازدید
  • Article Rating
امسال 1000 زائر کرمانشاهی به حج تمتع اعزام می‌شوند
مدیریت حج و زیارت استان کرمانشاه گفت:بالغ بر هزار زائر در تیر ماه 98 به سرزمین وحی مشرف می شوند.
همایش متمرکز زائران حج تمتع سال 98 استان کرمانشاه، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و بیش از 1000 نفر از حجاج صبح امروز در سالن قمر بنی هاشم سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد.
مدیریت حج و زیارت استان کرمانشاه در این مراسم اظهارداشت: خداوند را شاکریم که از بین میلیاردها مسلمان در سراسر جهان قرعه به نام شما افتاده که زائر سرزمین وحی باشید.
حامد دارابی افزود: عملیات اجرایی حج تمتع امسال از بهمن ماه سال 97 آغاز شد، 7 کاروان برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که از این تعداد سه کاروان به تعداد 450 نفر از زائران اهل سنت و چهار کاروان بالغ بر500 نفر را زائران اهل تشیع تشکیل می‌دهند.
این مسئول از اعزام 50 نفر از مدیران، پزشکان و خدمات رسانان در سرزمین وحی خبرداد و افزود: بالغ بر 1000 زائر در تیر ماه 98 به سرزمین وحی مشرف می شوند.
دارابی در ادامه گفت: زائران حدود یک ماه در مکه حضور دارند و پنج روز در مدینه منوره مستقر می‌شوند و از طریق مدینه منوره به استان کرمانشاه باز خواهند گشت.
آمادگی برای مقابله با گرمای سرزمین وحی
مدیریت حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی دمای هوای بالای 45 تا 50درجه تیر ماه در عربستان از زائران خواست آمادگی برای مقابله با گرمای هوا را داشته باشند و به توصیه‌های کاروان‌ها برای استقرار توجه نمایند.
دارابی افزود: چادر برای کل حجاج در نظر گرفته شده است، از سوی دیگر فضای عرفات و منا محدود است و سرانه هر زائر حدود 70 سانتیمتر مربع است و در این حالت بایستی چهار روز را سپری کنید. این قوانین و محدودیت‌ها شامل زائران کلیه کشورها است.
مدیریت حج و زیارت استان از حضور آشپزهای ایرانی به همراه زائران خبر داد و افزود: این زائران ظرفیت تدارک 85 هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام را برای زائران تدارک دیده اند.

برچسب ها : همایش/تمتع/98
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست