پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

همایش عمره گزاران استان آذربایجان غربی با حضور رییس سازمان حج و زارت برگزار شد

همایش عمره گزاران استان آذربایجان غربی با حضور رییس سازمان حج و زارت برگزار شد

همایش عمره گزارن استان آذربایجان غربی بعد از ظهر روز شنبه و در آستانه شهادت بانویبزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور صدها تن از زائران این استان در سالن همایش های نیروی انتظامی شهرستان ارومیه برگزار شد.

در این اجلاس آموزشی - توجیهی حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت طی  سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری دخت رسول گرامی اسلام (ص) گفت : افتخار میکنم که امروز میهمان مردم خطه قهرمان پرور آدربایجان هستم .یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر این منطقه بویژه سرلشکر شهید باکری گرامی میداریم و به روح بلند آنان سلام و درود می فرستیم.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر ایجاد شرایط روحی لازم جهت سفر حج و نیز بیان  نقش استغفار درپاکسازی درون انسان افزود :شما درآستانه یک سفر معنوی هستید که مستلزم آمادگی روحی و پالایش درون از زنگار گناه و معصیت است.براساس تعالیم دینی بزرگترین حجاب انسان گناه است.معصیت،فرد را از درک عظمت خداوند و دیدن نور الهی محروم می سازد .بی شک اگر انسان خداوند را با چشم دل نمی بیند مقصر خود اوست .

وی پیرامون چگونگی بهره برداری از فرصت حج عمره اظهار داشت : خواهران و براداران ! بدانید ،این سفر یک فرصت تاریخی برای شماست و  چه بسا دیگر در زندگیتان تکرار نشود.امیدوارم دراین سیاحت معنوی ،خداوند گناهان همگان را ببخشد و زائران پاک و سبکبال از سرزمین وحی بازگردند.دقت بفرمایید که اعمال انسان گاهی همچون وزنه های سنگین مانع پرواز و عروج انسان بسوی  خدا و درک ژرفای عبادت هامانند نماز و حج می گردند.لذا برای سبک بال شدن فرصت حج عمره را غنیمت بشمارید وبا قرائت قرآن و خواندن نماز و انجام صحیح مناسک درون خود را گناهان و معصیت ها شستشو دهید .متاسفانه گاهی اوقات انسان بگونه ای غرق در گناه و شهوات می شوند که گناه خود را نیکی قلمداد می کنند.و این آغاز انحراف از صراط مستقیم الهی است.

حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی در ادامه پیرامون اهمیت انجام درست اعمال حج و عمره اظهار داشت: هر چیزی آدابی دارد ،حج نیز دارای آداب ویژه است تلاش کنید با حضور درکلاس ها و دوره های آموزشی  و تمرین مداوم خود را برای انجام عمره آماده و مهیا سازید.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تحولات انجام شده در روند خدمات رسانی به عمره گزاران و زائران عتبات گفت:تلاش فراوانی کردیم تا با انجام تغییرات در روش ها وشیوه های معمول گذشته بتوانیم خدمات و امور رفاهی زائران عمره و عتبات را ارتقا و کیفیت بهتری ببخشیم و این امر در بخش های مختلف همچون اسکان ،تغذیه و حمل و نقل مشهود می باشد.در سازمان حج و زیارت سعی کردیم در تمامی ابعاد و در همه کارها شعارزائر محوری را سرلوحه همه فعالیت ها و کارها قرار دهیم و در این راستا با حمایت شما مردم عزیز و ایستادگی بر اصول رانت ها و ویژه خواری ها در سهمیه عمره را حذف کنیم بر این باور هستیم که باید حق مردم را به آنها داد سهمیه دادن ها هیچ معنایی جز تضییع حق الناس معنای دیگری ندارد و ما نباید برای خوشامد برخی ها حقوق مردم راپایمال کنیم.همه بدانند ما در این راه با خدا معامله کرده ایم و با حمایت شما مردم ذره ای از مسیری را که برگزیده ایم عقب نخواهیم نشست.

در ادامه این آیین حجةالاسلام و المسلمین سپهری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان آذبایجان غربی ضمن عرض خوشامد به مشاور رییس جمهور و ریاست سازمانحج و زیارت گفت: با مسرت و افتخار است که امروز در خدمت برادر عزیزمان جناب آقای دکتر موسوی هستیم.من خطاب به ایشان میگویم:شما حرف دل مردم را شجاعانه گفتید سالهاست که مردم از ما درباره  دادن سهمیه هایبی رویه عمره به دیگران از ما سئوال می کردند اما جوابی نبود ولی الحمدالله باآمدن حضرتعالی مساله هدفمندسازی عمره و قطع سهمیه ها محقق شده ما از این اقدام حضرتعالی تشکر و حمایت می کنیم.در پایان اعمال و مناسک حج عمره مفرده برای شرکت کنندگانتوسط روحانیون حاضر در جلسه تشریح شد.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

http://www.sysone.fr/vans-pas-cher-femme/
http://www.sysone.fr/vans-pas-cher-femme/ چهارشنبه, 11 تیر,1393 21:06
Awsome site! I am loving it!! Will come back again. I am taking your feeds also.
http://www.nastrificiodebernardi.com/images/maillot-neymar.html
http://www.nastrificiodebernardi.com/images/maillot-neymar.html پنجشنبه, 12 تیر,1393 19:30
Thank you for the good writeup. It in reality was once a amusement account it. Look complicated to far introduced agreeable from you! By the way, how could we keep in touch?
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست