جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مدیر حج و زیارت کرمانشاه: 10 هزار و 500 ویزا برای زائران اربعین صادر شد

مدیر حج و زیارت کرمانشاه: 10 هزار و 500 ویزا برای زائران اربعین صادر شد
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، از صدور 10 هزار و 500 ویزا برای زائران استان که قصد شرکت در مراسم اربعین امسال را دارند، خبر داد.
"حامد دارابی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از چهارم مهر ماه که کار ثبت نام زائران برای شرکت در مراسم اربعین آغاز شده تاکنون 12 هزار نفر با مراجعه به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ اقدام به ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه کار صدور ویزا در 48 دفتر ثابت و موقت انجام می شود، گفت: 18 دفتر از این تعداد ثابت و 20 دفتر نیز به صورت موقت راه اندازی شده است.
دارابی همچنین مبلغ کل هزینه های ثبت نامی را 2 میلیون و 348 هزار و 750 ریال عنوان و تاکید کرد: زائران این مبلغ را حتما از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت کنند.
مدیر حج و زیارت کرمانشاه یادآور شد: طبق اعلام مسئولان ستاد اربعین و حج و زیارت کشور، کار ثبت نام زائران برای شرکت در مراسم اربعین امسال تا 48 ساعت پیش از روز اربعین (صبح روز یکشنبه 6 آبان) امکان پذیر خواهد بود.
وی همچنین با بیان اینکه مشکلی در روند صدور ویزا وجود ندارد، افزود: هم اکنون زائران پس از گذشت 24 ساعت و در صورت مواجه شدن با روز تعطیل 48 ساعت پس از ثبت نام در سامانه سماح می توانند ویزای خود را در دفاتر 48 گانه سطح استان دریافت کنند.
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان یادآوری کرد: در اربعین سال گذشته در مجموع 34 هزار ویزا در استان کرمانشاه صادر شد.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه 8 آبان مصادف با 20 صفر روز اربعین حسینی (ع) است.
در سال های اخیر به صورت میانگین 2 میلیون نفر از کشورمان در مراسم اربعین شرکت می کنند که حدود 500 هزار زائر از طریق استان کرمانشاه به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه مراجعه می کنند.
برچسب ها : عتبات/ویزا/
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست