پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بیش از ۳۱ هزار ویزا برای زوار اربعین در استان کرمانشاه صادر شد

بیش از ۳۱ هزار ویزا برای زوار اربعین در استان کرمانشاه صادر شد
مدیر حج و زیارت کرمانشاه از صدور بیش از ۳۱ هزار ویزا برای زوار اربعین حسینی توسط کنسولگری عراق در استان کرمانشاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، حامد دارابی در جلسه اتمام عملیات اجرایی کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان کرمانشاه که با حضور جعفر همتی مشاور عالی استاندار و جانشین ستاد اربعین استان در دفتر حج و زیارت استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۳۱ هزار و ۴۷۸ ویزا برای زوار اربعین توسط کنسولگری عراق در کرمانشاه صادر شد که از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۳۶ ویزا مربوط به مردم استان کرمانشاه، ۲۹۰۹ ویزا مردم استان کردستان و 833 مورد دیگر مربوط به مردم استان لرستان بود. البته بخشی از مردم لرستان از تهران اقدام به دریافت ویزا کردند.
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه اربعین سال گذشته 24 هزار و 625 فقره ویزا توسط کنسولگری عراق در کرمانشاه صادر شده بود، اظهار کرد: 3551 مورد از این ویزاها برای مردم استان کردستان صادر و مابقی برای مردم استان کرمانشاه صادر شده بود.
دارابی در ادامه با اشاره به مانیفستی بودن صدور ویزا در اربعین سال گذشته، اظهار کرد: امسال تمامی ویزاها به صورت انفرادی صادر شد.
وی بیان کرد: اگر امسال هم صدور ویزا به شکل مانیفستی انجام می گرفت، آمار صدور ویزا برای زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی شش برابر سال گذشته و به عدد 70 تا 80 هزار ویزا می‌رسید.
دارابی سپس تعداد دفاتر ثبت نام برای صدور ویزا در استان کرمانشاه در اربعین سال گذشته را 18 دفتر عنوان کرد و افزود: امسال 25 دفتر ثابت و موقت کار صدور ویزا برای مردم را بر عهده داشتند و این دفاتر اغلب تا ساعت یک بامداد کارهای مربوط به صدرو ویزا را انجام می‌دادند.
اختصاص سه دستگاه چاپگر با سرعت بالا برای تسهیل در روند اخذ ویزا و تحویل آن به کنسولگری، بکارگیری پنج نفر نیروی ثابت در دفاتر موقت برای پاسخگویی به سوالات مراجعه کنندگان و... از جمله اقدامات انجام گرفته از سوی مجموعه حج و زیارت استان کرمانشاه جهت تسهیل در صدور ویزا برای متقاضیان بود که دارابی به آنها اشاره کرد.
به گفته دارابی عملیات صدرو ویزا برای زوار اربعین در استان کرمانشاه از 25 شهریور ماه امسال آغاز و تا روز گذشته(16 آبان) ادامه داشت.
در این جلسه از خبرنگاران فعال در حوزه حج و زیارت استان کرمانشاه به واسطه تلاش‌ در عرصه اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با اعزام زوار عتبات عالیات تقدیر شد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست