دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

برای دریافت ویزای اربعین فقط به دفاتر مجاز مراجعه کنید/ فعالیت 21 دفتر مجاز

برای دریافت ویزای اربعین فقط به دفاتر مجاز مراجعه کنید/ فعالیت 21 دفتر مجاز
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از زائرین اربعین خواست برای دریافت ویزا به هیچ وجه به دفاتر غیرمجاز مراجعه نکنند.
حامد دارابی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه از 27 شهریور عملیات صدور ویزای اربعین توسط کنسولگری عراق در استان کرمانشاه آغاز شده، گفت: ویزای زائرین استانهای کرمانشاه، کردستان و لرستان توسط این کنسولگری صادر می شود.
وی افزود: تاکنون 5500 ویزا برای زائرین این سه استان تحت سامانه سماح صادر شده که 4300 مورد آن مربوط به زائرین استان کرمانشاه است.
دارابی با بیان اینکه ویزای زائرین اربعین در کوتاهترین زمان ممکن و ظرف 24 ساعت صادر می شود، گفت: البته طی چند روز اخیر بدلیل مشکلاتی که در سامانه ایجاد شده بود مقداری این زمان طولانی تر شد، اما از امروز کار سرعت می گیرد.
وی از زائرین اربعین خواست برای تهیه ویزا به دفاتر غیرمجاز مراجعه نکنند و افزود: افراد در صورت مراجعه به این دفاتر جهت صدور ویزا هم متحمل هزینه بیشتری می شوند و هم از دریافت خدمات بیمه ای و درمانی در کشور عراق محروم خواهند شد.
دارابی از برخورد با دفاتری که بصورت غیرمجاز اقدام به صدرو ویزا می کنند هم خبر داد و گفت: تاکنون به 12 دفتر اخطار داده و دو مکان را پلمب کرده ایم.
دارابی افزود: در استان 17 دفتر مجاز صدور ویزای اربعین داریم و اخیرا جهت تسهیل در کار چهار دفتر موقت دیگر ایجاد کردیم که در این دفاتر صدور ویزا تحت سامانه سماح صورت می گیرد.
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه مبلغ قانونی جهت صدور ویزای اربعین را 199 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: چنانچه افراد ثبت نام اولیه را نیز در این دفاتر انجام دهند دو هزار تومان به این مبلغ اضافه می شود و دفاتر حق دریافت هیچ وجه دیگری را ندارند
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست