پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

دفاتر غیرمجاز زیارتی در استان کرمانشاه پلمب می‌شوند

دفاتر غیرمجاز زیارتی در استان کرمانشاه پلمب می‌شوند

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه از پلمب دفاتر غیرمجاز زیارتی در این استان خبر داد و گفت: این دفاتر به صورت دلالی اقدام به صدور ویزا می‌کنند.

حامد دارابی اظهار داشت: حج و زیارت یکی کمیته‌های ستاد اربعین است که مسئولیت اعزام زائران را بر عهده دارد و بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، صدور ویزای اربعین برای چهار استان کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان به عهده استان کرمانشاه خواهد بود و لذا امسال وظیفه بسیار سنگیی بر عهده داریم.

وی گفت: هماهنگی لازمِ چهار استان لرستان، همدان، کرمانشاه و کردستان برای بحث گذرنامه‌ها و مانیفست‌ها بر عهده کرمانشاه است و همه تلاش خود را برای صدور ویزای زائران در سریع‌ترین زمان ممکن خواهیم داشت و از این بابت زائران خیلی دغدغه صدور ویزا را نداشته باشند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: ثبت نام برای صدور ویزا از طریق سامانه «سماح» انجام می‌شود و متقاضیان از طریق این سامانه به صورت اینترنتی اقدام به ثبت مشخصات خود نموده و سپس به صورت اینترنتی دفتر زیارتی را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر غیرمجاز زیارتی در سطح استان‌ها و به ویژه استان کرمانشاه گفت: این دفاتر به صورت دلالی اقدام به صدور ویزا می‌کنند و امروز به همراه تیم امنیتی برای پلمب دفاتر غیرمجاز اقدام می‌کنیم ضمن اینکه چون بارها به دفاتر غیرمجاز زیارتی تذکر دادیم.

دارابی با بیان اینکه لیست دفاتر مجاز زیارتی در سامانه سماح قرار دارد، گفت: با توجه به تفاهم نامه ما با کنسولگری عراق، ویزای اربعین ظرف بیست و چهار ساعت صادر می‌شود.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا گفت: زائران باید اصل گذرنامه به همراه دو قطعه عکس و کپی کارت ملی را به دفتر زیارتی تحویل دهند و هزینه‌ها را نیز به صورت اینترتی پرداخت کنند.

دارابی بیان کرد: بابت صدور ویزا ۴۰ دلار ارز ارز مبادله‌ای به قیمت روز باید تحویل سفارت خانه عراق و کنسولگری‌ها شود و زائران این مبلغ را اینترنتی پرداخت می‌کنند، همچنین ۱۸۸۰۰ تومان بابت بیمه زائر، ۶۲۰۰ برای هلال احمر بابت خدمات درمانی و ۱۰۹۰۰ تومان برای دفاتر زیارتی از زوار به صورت اینترنتی اخذ می‌شود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست