پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

17 دفتر زیارتی کار صدور ویزای زائران عتبات عالیات را برعهده دارند

17 دفتر زیارتی کار صدور ویزای زائران عتبات عالیات را برعهده دارند

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: امسال در 17 دفتر زیارتی دارای مجوز استان، ویزای زائران عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) صادر می شود.

"حامد دارابی" روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد اربعین کشور قرار بود از 20 شهریور روند صدور ویزا از چهار کنسولگری کرمانشاه، مشهد، اهواز و تهران آغاز شود.

وی افزود: متاسفانه هنوز از سوی سفارت عراق در تهران اقدام و هماهنگی لازم با کنسولگری های کرمانشاه، مشهد و اهواز برای صدور ویزا صورت نگرفته و این کار به تاخیر افتاده است.

وی گفت: البته مکاتبات خود را با سرکنسول عراق در کرمانشاه جهت رایزنی با سفیر این کشور در تهران برای آغاز صدور ویزا شروع کرده و امیدوارم هرچه سریعتر نتیجه بگیریم.

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه در ادامه افزود: هزینه صدور ویزا به ازای هر فرد 40 دلار به نرخ روز و مبلغ 359 هزار ریال است که باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود.

وی گفت: 40 دلار بابت هزینه صدور ویزا و 359 هزار ریال نیز بایت حق بیمه (188 هزار ریال)، هزینه خدمات درمانی هلال احمر (62 هزار ریال) و حق الزحمه دفاتر زیارتی (109 هزار ریال) از افراد اخذ می شود.

دارابی با بیان اینکه 17 دفتر زیارتی در استان کرمانشاه کار صدور ویزا را انجام می دهند، گفت: از این تعداد 13 دفتر در شهر کرمانشاه، 2 دفتر در شهرستان کنگاور، یک دفتر در اسلام آبادغرب و یک دفتر نیز در روانسر قرار دارد که دفاتر شهرستانی معین شهرستان های همجوار خود هستند.

وی اضافه کرد: البته درصدد ایجاد دفاتر موقت زیارتی برای صدور ویزا در برخی شهرستان های دیگر استان نیز هستیم تا سهولت بیشتری به کار مردم و زائران عتبات عالیات بخشیده باشیم.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست