پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

ثبت نام جديد عتبات اواخر خردادماه آغاز مي‌شود

ثبت نام جديد عتبات اواخر خردادماه آغاز مي‌شود
محسن نظافتي، مديركل عتبات سازمان حج و زيارت در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به اعزام‌هاي تابستاني عتبات عاليات، گفت: ثبت نام جديد اعزام به عتبات عاليات اواخر خردادماه آغاز مي‌شود.

وي با بيان اينكه در دوره تابستاني سفر زيارتي عتبات عاليات حدود ۳۰۰ هزار نفر اعزام خواهند شد، اظهار داشت: اعزام‌هاي مرحله تابستاني عتبات از ۲۵ تيرماه امسال آغاز و تا پايان شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: در اين دوره كه از ۱۵ ماه رمضان آغاز مي‌شود و بيشتر زائران به سبب روزه داري ترجيح مي‌دهند از سفر زيارتي عتبات خودداري كنند، پيش ثبت نام نخواهيم داشت.

وي افزود: متقاضيان تشرف به عتبات عاليات در دوره تابستاني مي‌توانند اواخر خردادماه با باز شدن سامانه اينترنتي ثبت نام به نشانيwww.atabat.haj.irبه مرور نام نويسي كرده و كد رهگيري دريافت كنند.

نظافتي يادآور شد: مدت اقامت در عتبات عاليات عراق هفت شب است كه بر اين اساس، زائران ايراني، سه شب در نجف، سه شب در كربلا و يك شب نيز در كاظمين اقامت مي‌كنند.

براساس اين گزارش، برنامه‌ريزي اسكان زائران عتبات كه از سه مرز زميني مهران، چزابه و شلمچه و مرز هوايي فرودگاه نجف و بغداد وارد كشور عراق مي‌شوند، به صورت بسته اصلي سه روز نجف، سه روز كربلا، يك روز كاظمين و بسته معكوس يك روز كاظمين، سه روز كربلا و سه روز نجف تعريف مي‌شود.

به گفته مسؤولان تفاوتي در نحوه خدمات‌رساني به زائران وجود ندارد و تنها تفاوت در نوع هتل محل اسكان آنان از نظر كيفيت اتاق‌ها، نوع سرويس‌دهي و درجه‌بندي آنها است كه آن هم به گروه‌هاي قيمتي «الف الف»، «ب ب»، «ج ج»، «الف»، «ب» و «ب و ج» كه در سفرهاي زميني و هوايي يكسان است و زائران پيش از ثبت‌نام به آن توجه دارند، مربوط مي‌شود.

در حال حاضر با توجه به طرح‌هاي توسعه اطراف حرم مطهر امام علي (ع) در نجف اشرف و حرم‌هاي مطهر امام حسين (ع) و ابوالفضل العباس (ع) در كربلا، محدوديت‌هايي در اقامت‌گاه‌هاي نزديك به وجود آمده است كه با توجه به محدوديت‌هاي اقامتي در اطراف حرم‌هاي مطهر، خدمات اقامت زائران نيز تغيير كرده است.

كاروانهايي كه محل اقامتشان در نجف اشرف نزديك حرم است، در كربلا در هتل‌هاي دور از حرم و يا متوسط مستقر مي‌شوند و كاروانهايي كه محل اقامتشان در نجف اشرف دور از حرم است در كربلا در هتل‌هاي نزديك حرم و يا متوسط استقرار مي‌يابند تا تناسب در اين زمينه رعايت شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست