پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

عربستان مجبور است با ایران به عنوان قدرت اول منطقه با احتیاط رفتار کند

  • 20 فروردین 1396
  • 14:18
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1081 بازدید
  • Article Rating
عربستان مجبور است با ایران به عنوان قدرت اول منطقه با احتیاط رفتار کند
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان حج و زیارت استان کرمانشاه که در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: امروز ایران به عنوان یک ابرقدرت در منطقه و جهان شناخته شده است و همه می دانند که هیچ کاری در خاورمیانه جز با همکاری ایران انجام نمی شود.
وی افزود: عربستان نیز با درک این موضوع همواره با احتیاط در مورد ایران رفتار کرده و جرائت مخالفت با کشورمان را ندارد.
آیت الله علما یادآوری کرد: اگر عربستان برای اعزام زائران ایرانی به حج از مواضع خود کوتاه آمده به خاطر همین مساله است که به خوبی دریافته که همکاری نکردن با ایران خسارات زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر سیاست عربستان سعودی مسامحه باشد، حج خوب و با شکوهی را در پیش رو خواهیم داشت ولی اگر بخواهند از سیاست مخاصمه استفاده کنند ما نیز باید آمادگی کامل را داشته باشیم.
وی گفت: حج مظهر اقتدار و شکوه و اتحاد جهان اسلام است که متاسفانه با کارشکنی سعودی ها در مراسم سال گذشته، حجاج ایرانی اجازه تشرف به خانه خدا را پیدا نکردند.

** سعودی ها با شروط ایران برای اعزام زائران خانه خدا موافقت کردند
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: برای برگزاری حج امسال، عربستان سعودی قوانینی را برای همه کشورها در نظر گرفته بود که تعدادی از بندهای آن برای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نبود.
حامد دارابی خاطرنشان کرد: پس از نشست های طولانی در عربستان، بالاخره وزارت حج این کشور با شروط جمهوری اسلامی موافقت کرد و از مواضع نادرست خود کوتاه آمدند.
دارابی با بیان اینکه قرار شده تا سعودی ها ضمن برگزاری حج با احترام برای ایرانیان، اشتباهات گذشته را جبران کنند، گفت: از فردا (21 فروردین) کسانی دارای فیش ثبت نامی هستند می توانند با مراجعه به بانک ها مبلغ اعزام را واریز کنند و آماده تشکیل کاروان های حج باشند.
برچسب ها : حج،کرمانشاه،96
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست