شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

عمره مفرده

عمره‌گزاران ماه رمضان اين نكات را حتما بخوانند

عمره‌گزاران ماه رمضان اين نكات را حتما بخوانند
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در مكه مكرمه، ستاد عمليات عمره اعلام كرد: با توجه به شرايط خاص ماه مبارك رمضان در هر يك از شهرهاي مدينه منوره و مخصوصا مكه مكرمه، شرايط و محدوديت‌هاي خاصي براي معتمرين در گروه‌هاي اعزامي ماه ضيافت الهي وجود خواهد داشت.

براساس اين گزارش، عدم سهولت استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و در نتيجه دشواري رفت و آمد به حرم و نيز تهيه و توزيع غذاي گرم در طول روز براي كودكان، بيماران و افراد كهنسالي كه نمي‌توانند روزه بگيرند، از جمله محدوديت‌هاي موجود در ماه رمضان خواهد بود.

شلوغي حرم و خيابان‌هاي اطراف مسجدالحرام به دليل برگزاري نماز تراوي تا ساعت ۱۲:۳۰ نيمه شب، دشواري رفت و آمد و يا اجبار به پياده روي براي رسيدن به حرم و با استفاده از تاكسي هايي كه گاه كرايه‌هاي گران دريافت مي‌كنند، از ديگر شرايط عمره در ماه رمضان اعلام شده است.

بنابر اين گزارش، زائران متقاضي اعزام به عمره در ماه مبارك رمضان بايستي با توجه و آگاهي نسبت به موارد فوق ذكر شده براي تعيين زمان اعزام و انتخاب كاروان خود اقدام كنند.

با توجه به محدوديت‌هاي اعلام شده پيشنهاد مي‌شود، صرفا افرادي كه امكان سفر در شرايط و محدوديت‌هاي موجود در مكه و مدينه را دارند، نسبت به اعزام و حضور در سرزمين وحي همزمان با ماه مبارك رمضان اقدام كنند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست