پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

بازگشایی مرز خسروی تا قبل از اربعین در دستور کار است

بازگشایی مرز خسروی تا قبل از اربعین در دستور کار است
مشاور عالی استاندار کرمانشاه از تلاش ها و انجام پیگیری های لازم برای بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران تا قبل از اربعین سال آینده خبر داد.

به گزارش الوند خبر، جعفر همتی در جلسه هماهنگی ستاد اربعین که با حضور شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه و مسوولان محلی در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، افزود: برای اربعین سال آینده، تردد 500 هزار زائر از مرز رسمی خسروی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: برای خدمات دهی مطلوب و خروج امن زائران حسینی از مرز خسروی باید مقدمات و زیرساخت های لازم فراهم شود و این مهم اکنون در دستور کار جدی مسوولان دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه مردم قصرشیرین همواره سختی های بسیاری را متحمل شده اند و امکانات اقامتی خوبی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: پیش بینی ها بر این است با توجه به شرایط مناسب مرز رسمی خسروی و وجود بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه در این منطقه، شمار زائران حسینی برای تردد از این مرز و عزیمت به عراق، به 700 هزار تن افزایش یابد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه اضافه کرد که استقرار و ایجاد 12 توقفگاه خودرو با گنجایش هر یک به تعداد پنج هزار دستگاه، تدابیر امنیتی برای این مکان ها، استقرار 100 واحد بهداشتی و تامین آب آشامیدنی در مسیر کرمانشاه به خسروی، پیش بینی 150دستگاه اتوبوس برای جا بجایی زائران، تکمیل روکش آسفالت مسیر خسروی تا کرمانشاه برای تردد خودروها و افزایش تعداد گیت های بازرسی در محل پایانه مرز خسروی از جمله نیازمندی هایی است که باید نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام شود.

همتی ادامه داد: دستگاه های اجرایی ذیربط باید با تلاش مستمر نسبت به انجام این امور اقدام کنند و پیش بینی موکب ها به همراه محل اسکان و خواب برای زایران و پذیرایی از آن ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشایی کامل مرز رسمی خسروی بر روی زائران حسینی و بازگشت دوباره رونق اقتصادی به قصرشیرین، گفت: مجموعه مدیریت استان پارسال نیز برای عزیمت زائران از مرز خسروی در ایام اربعین آمادگی داشتند اما به علت پای کار نبودن طرف عراقی، این مهم امکان پذیر نشد.

همتی افزود: با توجه به این که مرز خسروی شرایط بسیار متفاوتی نسبت به سایر مرزهای کشور دارد و وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب در این منطقه مرزی، تلاش می شود زائران حسینی از این مسیر راهی عتبات عالیات شوند.

وی همچنین با اشاره به وجود اماکن اقامتی، هتل ها و مهمانپذیرهای متعدد در شهرهای قصرشیرین و خسروی، بر لزوم تلاش بیش از پیش رسانه های جمعی استان کرمانشاه برای معرفی ظرفیت های این منطقه مرزی تاکید کرد.

مشاور عالی استان کرمانشاه اظهار کرد: برای ایجاد امنیت زائران حسینی قرار است مرز منظریه عراق ( آنسوی مرز خسروی) تا مسیر بعقوبه با هماهنگی مسوولان عراقی تامین امنیت شود.

به گفته همتی، تا یکی 2 ماه آینده با تصرف کامل موصل به دست ارتش عراق و شکست داعش، تهدیدهای امنیتی آن سوی مرز عراق نیز از بین می رود و شرایط برای تردد زائران حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بازگشایی مرز خسروی، برای تمامی مهمانان و زائران حسینی از ورودی کرمانشاه در شهرستان کنگاور تا خروجی آن ها از مرز خسروی و همچنین بازگشت آنها، تدابیر اسکان و امکانات رفاهی فراهم خواهد شد.

فرماندار قصرشیرین نیز با بیان این که مرز خسروی مهم ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات است، گفت: با دستور وزیر کشور، مرز رسمی خسروی برای تردد زائران در اربعین سال آینده بازگشایی می شود.

فرامرز اکبری افزود: استاندار کرمانشاه مسوول پیگیری بازگشایی مرز خسروی و از سرگیری تردد زایران از این مرز رسمی است.

وی گفت: این نشست نیز در راستای ادامه جلسه های ستاد هماهنگی اربعین حسینی در استان کرمانشاه تشکیل شده است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست