ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

تردد زائران از مرز رسمی خسروی مهم ترین مطالبه مردم و مسوولان است

تردد زائران از مرز رسمی خسروی مهم ترین مطالبه مردم و مسوولان است
به گزارش الوند خبر، سردار سرتیپ لطفعلی پاکباز روز سه شنبه در صدر هیاتی از مرزبانان استان کرمانشاه در دیدار با فرمانده مرزبانی استان دیاله در شهر خانقین عراق ، افزود: برای تردد زائران از جمهوری اسلامی ایران به عتبات عالیات سه مرز چزابه ، مهران و خسروی وجود دارد که مرز رسمی خسروی یکی از اولویت های ما برای مهم است.
وی اظهار کرد: از سرگیری تردد زائران از مرز خسروی در قصرشیرین نیازمند این است که طرف عراقی پیگیری های لازم را انجام دهد و امید است با برقراری امنیت، شاهد تردد زائران از این مرز باشیم.
وی همچنین برپایی این نشست را در راستای قراردادها و پروتکل های مرزی در نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه بیان کرد که این نشست به صورت مستمر و منظم برگزار و مشکلات فی مابین مطرح و در جهت برطرف کردن آن ها اقدام می شود.
وی بیان کرد: نشست های کلانتران مرزی هر شش ماه یک بار در سطح فرماندهان مرزبانی استان ها و هر سه ماه یکبار درسط مرزبانان شهرستان های مرزی به منظور حل و فصل مشکلات مرزی و مرزنشینان، استیفای حقوق دولت و اتباع ، پیشگیری از تحرکات گروهک های تکفیری تروریستی ، تعامل بیشتر دو طرف و امنیت در مرزها برگزار می شود.
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه اضافه کرد که در نشستی که امروز با کشور دوست ،مسلمان و همسایه عراق برگزار شد ، سطح روابط در حوزه های امنیتی و مرزبانی مثبت ارزیابی شد و امیدست این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوع های مطرح شده در این نشست ، بالا بردن سطح روابط و توجه به گذرگاه های مرزی است، افزود: سطح هم افزایی باید به گونه ای باشد که تاجران و بازرگانان به آسانی بتوانند رفت و آمد کنند و در این خصوص مشکلی نداشته باشند.
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این ارتباط طرف عراقی برنامه خوبی در این بخش در دست اقدام دارد ، گفت: با ادامه روند تعامل ، امنیت پایداری در مرزهای دو کشور برقرار است.
سردار سرتیپ پاکبار در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه های ورزشی بین مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در شهرستان مرزی قصرشیرین، بیان کرد: این رقابت ها انعکاس بسیار خوبی در رسانه ها داشت و نشان دهنده سطح مناسبات بین دو کشور است که قرار است دور بعدی این مسابقه ها در کشور عراق برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: حسن همجواری در قرارداها برای ما بسیار مهم است و معتقدیم که مصوبه های این نشست ها باید بار اجرایی داشته باشد.
وی گفت: برای تردد بهتر بین دو کشور، نقاطی که در مرزهای ما آلوده به مین هستند توسط گروه های مهندسی در حال پاکسازی است و این در بالا بردن تعامل برای تردد بسیار مهم و مفید است.
وی با بیان این که نگاه ما در مرزها تعاملی است و مرزبانان قصرشیرین و خانقین پیگیر اجرای مصوبه ها خواهند بود، سطح تعامل مرزی، تجاری و اقتصادی بین استان کرمانشاه و دیاله عراق را بسیار بالا دانست و افزود: به یاری خدا هیچ گونه مشکلی در مرزهای دو طرف وجود نخواهد داشت.
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه به منظور دیدار با فرمانده مرزبانی استان دیالی عراق از طریق مرز رسمی خسروی - منظریه وارد کشور عراق و مورد استقبال همتای خود قرار گرفت.
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست