جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

ثبت نام بیش از 26 هزار نفر در سماح/ بررسی مسائل ارزی ویزای زائران اربعین

ثبت نام بیش از 26 هزار نفر در سماح/ بررسی مسائل ارزی ویزای زائران اربعین

بیش از 26 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی در جلسه امروز کمیته اعزام ستاد اربعین که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در این سازمان برگزار گردید، گفت: سال گذشته پذیرش زائران اربعین در سماح 20 روز مانده به اربعین آغاز شد اما امسال با آغاز زودهنگام ثبت نام زائران در سماح، مدیریت زمان بهتر از گذشته انجام خواهد گرفت.

وی در سخنانش تلاش های کلیه دستگاه های کشور برای برگزاری مراسم اربعین را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: این پیش بینی منطقی وجود دارد که جمعیت زائران اربعین در سالجاری به 2 میلیون نفر برسد که لازم است برای خدمات رسانی به این جمعیت آماده باشیم.

رئیس سازمان حج در سخنانش به موضوع برنامه ریزی برای پذیرش اتباع دیگر کشورها بویژه افاغنه مقیم ایران در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: با توجه به نابسامانی هایی که در اربعین سال گذشته در یک مقطع زمانی در مرز مهران رخ داد، لازم است، تدابیر لازم برای پذیرش این عزیزان صورت گیرد البته امسال مرز قطعی برای خروج آنان مرز چزابه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بر اساس جدول زمان بندی آغاز صدور روادید برای زائران اربعین در کنسولگری های 4 گانه عراق، اول شهریور ماه تعیین شده، عنوان کرد: همه ظرفیت ها بایستی بکار گرفته شود، تا این مهم در زمان خودش به اجرا در آید در غیر این صورت ممکن است برنامه ریزی های ما دچار مشکل شود.

وی در سخنانش به شرایط منطقه اشاره کرد و تحولات مثبت اخیر را مدیون جانفشانی ها و ایثارگری های مدافعین حرم دانست و گفت: با توجه به شرایط منطقه یقیناً امسال مردم از زیارت اربعین استقبال بیشتری خواهند کرد.

حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج در این جلسه با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح از16 مرداد آغاز شده، گفت: با پذیرش زائران اربعین در این سامانه امیدواریم روند ساماندهی زائران بهبود یابد و امسال برآوردها نشان می دهد که جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر در حماسه اربعین حضور یابند.

معاون امور حج و زیارت در این جلسه بیان کرد: تاکنون بیش از 26 هزار نفر طی روزهای گذشته در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی ایجاد ارتباط میان سامانه سماح و سامانه سازمان ثبت احوال را یکی از نقاط برجسته در توسعه نرم افزار سماح دانست و توضیح داد: با توجه به ایجاد این امکان در سامانه سماح ، در ابتدای روند ثبت نام، متقاضیان با وارد کردن کد ملی به سامانه ثبت احوال وصل شده و اطلاعات صحیح و دقیق فردی آنان از طریق آن سامانه به سماح انتقال داده می شود.

محمد تقی قادری مدیرکل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه به امکانات افزوده شده به سماح برای پذیرش زائران اربعین سالجاری اشاره کرد و مدیریت متمرکز اطلاعات را یکی از قابلیت های اساسی این سامانه خواند.

محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج نیز که در این جلسه حضور داشت: امسال بگونه ای برنامه ریزی شده که زائران اربعین هزینه ارزی صدور ویزا را بصورت ریالی پرداخت کنند که این اقدام در جهت تسهیل امور زائران صورت گرفته تا زائران مجبور نباشند بدنبال تهیه ارز باشند.

در این جلسه که با حضور نماینده بانک مرکزی برگزار شد، مسائل مربوط به ارز مورد نیاز برای صدور ویزای زائران اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اطلاع رسانی به مشتاقان زیارت اربعین از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که راه اندازی رادیو اربعین و همچنین فراهم آوردن امکان استفاده از آن در خاک عراق یکی از آن موارد بود.

در این نشست به سفر اخیر هیئتی عراقی به ایران بمنظور بررسی مسائل صدور ویزای زائران اربعین اشاره شد.

برچسب ها : اربعین،عتبات
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست