ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

منطقه آزاد قصرشیرین مهمترین مطالبه استان از رئیس جمهور خواهد بود/ دولت بسیاری از طرح های استان را به واسطه توجیه پذیر نبودن قیچی میکند

منطقه آزاد قصرشیرین مهمترین مطالبه استان از رئیس جمهور خواهد بود/ دولت بسیاری از طرح های استان را به واسطه توجیه پذیر نبودن قیچی میکند

فرهاد تجری در گفتگو با الوند خبر به قریب الوقوع بودن سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: خواست سه شهرستان قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب استفاده هرچه بیشتر از پتانسیل های مرزی این منطقه است.

 

وی مهم ترین مطالبه نمایندگان استان کرمانشاه از ريیس جمهور را ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین عنوان کرد و افزود: این طرح نقش بسیار موثری در رونق منطقه و اشتغال مردم استان خواهد داشت.

 

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس افزود: در سفری که معاون اول رئیس جمهور به استان کرمانشاه و شهرستان مرزی قصرشیرین داشت وعده منطقه آزاد تجاری را مردم استان داد که امیدواریم این مهم عملی شود.

 

وی همچنین به بازگشایی مرز خسروی اشاره کرد و افزود: مرز رسمی خسروی از گذشته مسیر زائرین کربلای معلی بوده لذا موضوع تردد زوار و بازگشایی این مرز رسمی را نیز به عنوان مطالبه مردم منطقه در سفر ریاست جمهوری مطرح خواهیم کرد.

 

تجری یادآور شد: مرز سومار نیز به دلیل شرایط امنیتی پایدار خود میتواند به عنوان مسیری برای تردد زوار و معبر مهم تجاری در نظر گرفته شود.

 

وی راه آهن کرمانشاه به خسروی را از دیگر مطالبات مهم استان کرمانشاه بر شمرد که تمامی نمایندگان استان بر روی آن اتفاق نظر و تاکید دارند.

 

وی همچنین احداث فرودگاه قصرشیرین را طرح های مهم و توجیه پذیر استان عنوان کرد و افزود: این طرح علاوه بر کمک بر حمل کالاهای فاسد شدنی مرز، در استفاده از پرواز های داخلی میتواند تردد عتبات عالیات در مرز خسروی را تسهیل بخشد.

 

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس تاکید کرد: یکی از آفت هایی که گریبان گیر دولت شده است توجه نکردن به آمایش سرزمینی در برنامه ریزی های خود است و متاسفانه امروزه به بهانه توجیه و غیر توجیه بودن، طرح ها را قیچی میکنند.

 

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از پروژه های عمرانی استان کرمانشاه بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملا هم توجیه پذیر هستند اما به دلیل اهم و مهم کردن دولت رویکرد آنها تعطیلی این پروژه ها است.

 

تجری افزود: امیدواریم ریاست محترم جمهوری به این مهم توجه ویژه داشته باشند و اجازه ندهند استان کرمانشاه که به واسطه جنگ و تبعات بعد از آن از حق پیشرفت خود باز ماند اکنون نیز به واسطه این توجیه پذیر بودن و نبودن طرح ها شاهد سانسور و قیچی شدن اعتبارات استان باشیم.

 

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه همواره در تمامی برهه های مختلف نظام خدمت گذاری خود را به انقلاب و کشور ثابت کرده اند و امیدواریم امروز دولت رویکرد و نگاه واقعه بینانه تری نسبت به این استان محروم که دارای بالاترین رقم بیکاری کشور است داشته باشد.

برچسب ها : عتبات،کرمانشاه
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست