پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

پیگیر بازشدن "مرز خسروی" برای اربعین امسال هستیم

پیگیر بازشدن "مرز خسروی" برای اربعین امسال هستیم
به گزارش الوند خبر، اسدالله رازانی در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ترافیک بالا در محورهای متصل به شهرستان قصرشیرین و مرز پرویزخان، گفت: تا پیش از حضور داعش در کشور عراق حجم صادرات ایران به عراق سالانه شش میلیار دلار بود که با ظهور داعش حدود 1.5 تا دو میلیارد دلار از این صادرات کاسته شد، اما خوشبختانه مجددا در سال 1394 این میزان صادرات به مرز شش میلیارد دلار قبلی بازگشت.

رازانی خاطرنشان کرد: از مجموع شش میلیارد دلار صادرات صورت گرفته به کشور عراق، سه میلیارد دلار آن از طریق دو مرز خسروی و پرویزخان استان کرمانشاه و سه میلیارد دلار دیگر آن از طریق مرزهای چهار استان دیگر به کشور عراق انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه به فاصله نزدیک مرزهای استان با پایتخت عراق و بخش کردنشین این کشور اشاره کرد و افزود: مرز خسروی تا پیش از حضور داعش کارکرد مسافری و زائری نیز داشت، بطوریکه در شهر 16 هزار نفری قصرشیرین 16 هتل ساخته شده است.

رازانی با اشاره به بسته بودن مرز خسروی بدلیل نا امنی در کشور عراق، گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم و جلساتی نیز داشته‌ایم که با همکاری قبایل آن طرف مرز در بحث تامین امنیت، بتوانیم این مرز را تا اربعین امسال برای تردد زائرین بازگشایی کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به مراودات تجاری و بحث ترانزیت و نیز تردد زوار از مرزهای استان، قطعا نیازمند داشتن راه‌های مطلوب و نیز راه آهن هستیم که در این زمینه نیازمند مساعدت جدی مسئولان وزارت راه و شهرسازی هستیم.
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست