پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

وقتی عربستان اجازه حج به ما نمی‌دهد، چطور نظرش درباره استهلال را قبول کنیم؟

  • 06 خرداد 1395
  • 12:31
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 469 بازدید
  • Article Rating
وقتی عربستان اجازه حج به ما نمی‌دهد، چطور نظرش درباره استهلال را قبول کنیم؟

ماموستا ملاقادر قادری در دومین روز اجلاسیه ستاد استهلال مناطق قومی کشور که در سالن اجتماعات هتل پارسیان شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد:  استهلال ماه نشان‌دهنده نظم در جامعه اسلامی و از آیات الهی است.

 امام جمعه پاوه با اشاره به جمعیت 2 میلیون نفری مردم استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: اهل سنت از ابتدای انقلاب تاکنون طی 37 سال گذشته همواره در فراز و نشیب‌های مختلف از اسلام و انقلاب دفاع کرده‌اند و با نظام جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف هم‌گام و همراه بوده است.

 وی تقدیم هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر از بین مردم اهل سنت را سندی از وحدت اهل سنت توصیف کرد و بیان داشت: 22 مدرسه علوم دینی و 450 مسجد در استان کرمانشاه برای مردم اهل سنت وجود دارد و مناطق سنی‌نشین دارای مرز مشترک با کشور عراق هستند.

 قادری به وجود ناامنی در کشور عراق و شعله‌ور شدن آتش اختلاف در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: 37 سال است که دشمن درصدد ایجاد تفرقه در بین مردم ایران است که تفرقه در استهلال نمونه‌ای از پروژه شوم دشمن برای نفوذ در کشور است که باید با هوشیاری و بصیرت، وحدت خود را حفظ کنیم.

 

عضو ستاد استهلال استان کرمانشاه جنگ در خاورمیانه را یک موضوع ادامه‌دار بیان کرد و افزود: هر کدام از فرق اهل سنت نظراتی دارند و البته منجم‌ها نیز نظراتی دارند که ممکن است در مواردی با هم نیز اختلاف داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی آل‌سعود اجازه انجام حج باعزت را به ما نمی‌دهد حرفش در مورد استهلال نمی‌تواند قابل قبول باشد، عنوان کرد: اهل سنت همواره همراه نظام اسلامی است و در مناطق کردنشین باید در مورد موضوع استهلال به توافق برسیم.

 

امام جمعه پاوه به وجود جمعیت اهل سنت در شمال و غرب استان کرمانشاه اشاره کرد و جمعیت اهل سنت در این استان را 400 هزار نفر ذکر کرد و گفت: برای انجام حج و ماه رمضان استهلال بسیار موضوع مهمی است و مکتب شافعی قائل به پیروی از حکم حاکم است.

برچسب ها : حج95
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست