یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بازديد نماينده بعثـه از وضعيت زائران در شهرهاي سامرا و بلد

بازديد نماينده بعثـه از وضعيت زائران در شهرهاي سامرا و بلد
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از سامرا، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني و مصطفي قاسمي در اين سفر پس از بررسي وضعيت كلي زائران، با مسوولان عتبه حرم مطهر امامان عسگرين در سامرا و آرامگاه سيدمحمد در شهر بلد در خصوص وضعيت زائران ايراني ديدار و گفت وگو كرد.

مسوولان عتبه حرم مطهر عسگرين و آرامگاه سيدمحمد نيز در اين ديدار تاكيد كردند كه از تمام توان خود براي خدمات رساني به زائران ايراني بهره خواهند گرفت.

هم اكنون روزانه 10 كاروان زائران ايراني براي زيارت حرم عسگرين به سامرا عزيمت مي كنند و گفته مي شود كه قرار است در آينده بر شمار اين كاروان ها افزوده شود.

سامرا مدفن دو تن از امامان شيعه امام حسن عسكري (عليه السلام ) و امام علي نقي (عليه السلام) است. مهدي موعود (عج) نيز در اين شهر‌ متولد شده اند.

نرجس خاتون مادر حجت بن الحسن (عج) و حكيمه خاتون دختر امام محمد بن علي النقي نيز در حرم شهر سامرا بخاك سپرده شده‌اند.

سرداب مقدس نيز در ضلع غربي حرم سامرا واقع است.

آرامگاه ابا جعفر محمد بن علي الهادي (ع) معروف به سيد محمد نيز كه كرامات فراواني از ايشان نقل مي شود در شهر بلد در ۵۰ كيلومتري جنوب سامراء قرار دارد.

ايشان كه فرزند بزرگ امام هادي (عليه السلام) است از جايگاه والاي روحي و اخلاقي و ادب برخورار بود و اين كمالات ايشان را از ديگران متمايز مي‌‏ساخت تا آنجا كه بسياري از شيعيان بر اين باور بودند كه پس از امام هادي (عليه السلام) امامت به وي خواهد رسيد، ولي وفات زود هنگام ايشان در زمان حيات پدرش، اين گمان را برطرف كرد.
◀▶
برچسب ها : عتبات،کرمانشاه
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست