جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

تاكيد سرپرست حجاج ايراني بر انجام حجي مطلوب و عزتمندانه

  • 25 فروردین 1395
  • 07:58
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 943 بازدید
  • Article Rating
تاكيد سرپرست حجاج ايراني بر انجام حجي مطلوب و عزتمندانه

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تأكيد كرد: ما مصمم به انجام حجي مطلوب و عزتمندانه و بر پايه تفاهم و همكاري دو كشور با يكديگر هستيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت فريضه حج را واجب الهي و ركن دين دانست و تاكيد كرد عليرغم تأخير بوجود آمده ما مصمم به انجام حجي مطلوب و عزتمندانه و بر پايه تفاهم و همكاري دو كشور ايران و عربستان با يكديگر هستيم.


حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در اين گفتگو تصريح كرد: ما در چند سال گذشته با مسئولان حج عربستان سعودي به يك نظر مشترك دست يافتيم مبني بر اينكه حج را از روابط سياسي دو كشور جدا بدانيم، تا آسيبي به حج‌گزاري ايرانيان وارد نشود.

سرپرست حجاج ايراني درباره برخي اظهارنظرهاي منتشر شده در رسانه‌ها و مطبوعات در خصوص حج گزاري ايرانيان گفت:متأسفانه در چند سال گذشته در آستانه برگزاري مراسم حج و يا اعزام هيئت‌هاي مذاكره كننده به كشور ميزبان برخي افراد اظهارنظرهاي غيرمسئولانه‌اي را مطرح مي‌كنند كه پايه و اساس منطقي ندارد. وي افزود:فردي كه هيچگونه نقشي در برگزاري حج ندارد چگونه مي‌تواند اظهار كند كه زائران ما امسال به حج نمي‌روند و سخن از تعطيلي حج به ميان آورد؟

نماينده ولي فقيه اضافه كرد :ما همه ساله در انجام مذاكرات وهنگام امضاي تفاهم‌نامه‌ها، مصالح ملي و عزت مردم ايران اسلامي را مد نظر داشته و هرگز اموري راكه با آن منافات داشته باشد نپذيرفته و نخواهيم پذيرفت.

وي لزوم هوشمندي و تدبير در مذاكره با طرف سعودي را خاطرنشان ساخت و گفت هيات اعزامي جمهوري اسلامي ايران دراين مذاكرات در چارچوب سياست هاي نظام براي حضور ايرانيان در مراسم حج كه قطعاً به تقويت وحدت امت اسلامي كمك مي كند اقدام خواهد كرد.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه در سالهاي گذشته به مسئولان عربستان اعلام كرده‌ايم كه امنيت مكه و مدينه را امنيت خود مي‌دانيم اضافه كرد: همه ساله تلاش كرده‌ايم تا حجاج ايراني در نظم كامل و با مراعات قوانين عربستان، حج را انجام دهند و خوشبختانه مسئولان آن كشور نيز بارها به اين مهم اعتراف داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود : زائران ايراني نشان داده‌اند علاوه بر نظم و انضباط خاص خود هميشه به دنبال توجه به قرآن، دعا و تضرع و تقويت وحدت امت اسلامي بوده‌اند و قطعاً اگر مذاكرات به نتيجه برسد امسال نيز بر همان اساس عمل خواهدشد.

نماينده ولي فقيه اظهار داشت : سال گذشته برخي مشكلات بوجود آمده را قبل از حوادث سقوط جرثقيل و منا با گفتگو با طرف مقابل حل كرديم و همواره معتقديم مسائل مربوط به حج با تفاهم و گفتگو با يكديگر رفع خواهد شد.

سرپرست حجاج ايراني با تاكيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد فاجعه منا گفت: همه كساني كه پي‌گير حوادث سال گذشته مسجدالحرام و منا هستند بخوبي مي‌دانند كه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت مجدّانه مسائل مربوط به آن دو فاجعه راپيگيري نموده و همچنان تا رسيدن به تمامي اهداف مورد نظر تلاش ها را ادامه خواهند داد.

وي افزود:در اين ارتباط گام‌هاي مهمي در داخل برداشته شده و ان شاءا... با مذاكرات پيش‌رو اميد است قول‌هاي داده شده مسئولان عربستان در رابطه با پرداخت ديه به بازماندگان نيز هرچه زودتر عملي شود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه زائران عزيزي كه امسال عازم سفر حج هستند نگران نباشند گفت:تمامي مشكلات سال گذشته با حضور كارشناسان در جلسات فراوان مورد بحث قرار گرفته و راهكارهاي مقابله با آنها و تضمين امنيت زائران مشخص شده است كه به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد.

حجه‌الاسلام‌والمسلمين قاضي عسكر درباره شرايط حضور ايرانيان در عمره هم اظهار داشت در صورتي كه عربستان حكم دو پليس خاطي را اعلام و آنها را مجازات كند زمينه براي انجام اين فريضه نيز فراهم خواهد شد.
برچسب ها : حج95
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست