معاون سازمان حج و زیارت در همایش مدیرکاروان های نوروزی عتبات از اجرای طرح نوین عتبات در سال 95 خبر داد و گفت: در این طرح برخی روند های اجرایی در زمینه اعزام زائران تغییر کرده و اختیارات شمسا، کارگزاران زیارتی و دفاتر زیارتی و شرکت های مرکزی کارگزاران در استان ها بازبینی و بازتعریف شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج در همایش مدیران کاروان های نوروزی عتبات عالیات استان تهران نسبت به فعالیت مجموعه های غیر مجاز در زمینه اعزام زائران به عتبات هشدار داد و گفت: بر اساس قوانین کشور کلیه امور زیارتی خارج از کشور به سازمان حج و زیارت واگذار شده و تنها مجموعه هایی می توانند در این زمینه فعالیت کنند که دارای مجوز بند پ(زیارتی) از این سازمان باشند.
معاون سازمان حج و زیارت به اجرای طرح نوین عتبات در اعزام های زائران در سال جدید اشاره کرد و توضیح داد: در این طرح برخی روند های اجرایی در زمینه اعزام زائران تغییر کرده و اختیارات شمسا، کارگزاران زیارتی و دفاتر زیارتی و شرکت های مرکزی کارگزاران در استان ها بازبینی و بازتعریف شده است.
حمید محمدی در این همایش اظهار داشت: گرچه موضوع عتبات به عنوان کلی از مأموریت های اصلی سازمان مورد توجه جدی بوده است اما تعلیق عمره در سالجاری، فرصت بیشتری برای پرداختن به عتبات و بکارگیری همه ظرفیت ها در بهبود ارائه خدمات و برنامه ریزی ها برای این سفر معنوی فراهم شده است.
معاون سازمان حج و زیارت در سخنانش به زیرساختهای ضعیف خدماتی کشور عراق با توجه به شرایط حاکم در آن کشور اشاره کرد و توضیح داد: سازمان حج و زیارت در زمینه تقویت این زیرساخت ها گام برداشته است.
آقای محمدی در این مراسم از افزایش اعزام های عتبات در ایام عید نوروز سخن به میان آورد و تأکید کرد: در ایام نوروز سعی شده از همه ظرفیت های موجود در عراق استفاده شود و مدیران محترم بایستی زائران را در خصوص برخی محدودیت های موجود در عراق که ناشی از زیرساخت ها و شرایط حاکم در این کشور است ، پیش از اعزام به سفر توجیه نمایند.
وی به تدوین دستورالعمل ویژه ای برای اعزام های این دوره عتبات اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل در اختیار مدیران محترم کاروان ها قرار داده خواهد شد و لازم است مدیران بخش مربوط به زائران محترم را پیش از اعزام به عتبات به زائران اطلاع رسانی کنند.
معاون سازمان حج از مدیران کاروان ها خواست هرگونه کاستی و کوتاهی در ارائه خدمات به زائران را به ستاد سازمان حج و شمسا در عراق گزارش داده و در استیفای حقوق زائران از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
وی در خاتمه به فرآیند بازرسی دقیق منابع انسانی خدمتگزار در عتبات در ستادهای شمسا، مجموعه خدمتگزاران در آشپزخانه ها، مرکز پزشکی و بخش های دیگر اشاره کرد.