یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

شرط اعزام حجاج ايراني به عربستان از زبان رييس سازمان حج

  • 09 اسفند 1394
  • 12:22
  • حج تمتع
  • 1 دیدگاه
  • 867 بازدید
  • Article Rating
شرط اعزام حجاج ايراني به عربستان از زبان رييس سازمان حج
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از مهر، سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت درباره آخرين وضعيت حج تمتع افزود: بر اساس اطلاعيه‌ صادر شده متقاضيان تا اولويت ۸۵.۳.۲0 كه در بانك، سپرده‌گذاري كرده بودند از سه روز ديگر مي‌توانند به مدت دو هفته در بانك ملي حساب باز كرده و ۵ ميليون تومان واريز كنند.

وي گفت: اين حساب به نام خود زائر باز مي‌شود و به آن سود پرداخت خواهد شد تا متقاضيان متضرر نشوند.

اوحدي با تاكيد بر اينكه در سال‌هاي گذشته هزينه سفر حج در سه قسط از زائران دريافت مي‌شد، اظهار داشت: با پرداخت اولين قسط، زائر كاروان، گروه قيمتي و مدينه قبل و يا بعد بودن را انتخاب مي‌كرد، اما به دليل اينكه هنوز با وزير حج عربستان جلسه برگزار نشده است، نمي‌توانيم قيمت را تعيين كنيم؛ بنابراين به صورت علي‌الحساب از زائران اين مبلغ دريافت مي‌شود.

رئيس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: بعد از تفاهم با وزير حج عربستان، گروه‌هاي قيمتي و مدينه قبل و يا بعد بودن زائران مشخص خواهد شد و در هفته اول ارديبهشت براي ثبت‌نام در كاروان‌ها اعلام مي‌شود.

اوحدي گفت: بر اساس دعوتنامه‌اي كه قبل از قطع رابطه سياسي از سوي وزير حج عربستان ارسال شده بود، ۱۹ اسفندماه زمان تشكيل جلسه ما بود كه متاسفانه هنوز قطعي بودن آن اعلام نشده است.

به گفته وي، در جلسه‌اي كه هفته گذشته با مسئولان امور خارجه داشتيم قرار شده زمان و مكان برگزاري جلسه با وزير حج عربستان پس از مذاكره با آنها اعلام شود.

رئيس سازمان حج و زيارت در مورد قطعي بودن برگزاري جلسه تاكيد كرد: هنوز هيچ چيزي مشخص نيست و بعد از نشست با وزير حج عربستان، تيم اجاره مسكن و تداركات ما به عربستان اعزام خواهد شد.

اوحدي اظهار داشت: اطمينان از تامين امنيت زائران يكي از موضوعاتي است كه در اين نشست مطرح خواهد شد و تا زماني كه از امنيت زائران‌مان مطمئن نشويم، هيچ اقدامي نخواهيم كرد.

وي گفت: با توجه به اينكه سخنگوي وزارت حج عربستان اعلام كرده بود كه پذيراي زائران ايراني هستند به همين دليل خود آنها نيز بايد مقدمات سفر را فراهم كنند.
برچسب ها : تمتع95
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست