ﺳﻪشنبه 25 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

انجام دومین پرواز خارجی از فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه/ به دنبال بازگشایی مرز خسروی بر روی زوار عتبات عالیات هستیم

انجام دومین پرواز خارجی از فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه/ به دنبال بازگشایی مرز خسروی بر روی زوار عتبات عالیات هستیم
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: تنها پرواز خارجی که از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه انجام می گیرد، پرواز به کشور ترکیه است که در صورت برطرف شدن مشکلات و انجام مراحل قانونی، دومین پرواز خارجی که به عراق خواهد بود در این فرودگاه انجام خواهد گرفت.

معاون وزیر امور خارجه ایران صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان کرمانشاه از لحاظ موقعیت سیاسی، اقتصادی، کشاورزی و... در جایگاه بسیار مهمی در کشور قرار گرفته است که این خود موجب فرصتهای طلایی برای اشتغال و نیز ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این استان می شود.

حسن قشقاونی به پتانسیل های مرزی کرمانشاه نیز اشاره داشت و بیان کرد: داشتن دو بازارچه مرزی پرویزخان و خسروی می تواند در توسعه و ارتقای کرمانشاه در کشور بسیار مثمر ثمر باشد.

این مقام سیاسی در ادامه به آینده فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه اشاره داشت و افزود: فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی از نظر جغرافیایی بسیار موقعیت ویژه ای دارد، پس مسئولان باید از این فرصت به دست آمده بهترین بهره را ببرند.

قشقاوی در پاسخ به این سئوال که چه زمان مرز خسروی بر روی زوار عتبات عالیات بازگشایی می شود، بیان داشت: تحقق این امر وابسته به تعامل و نظر دو طرف است و ما نیز شخصا دوست داریم که این مرز هر چه زودتر بر روی زوار بازگشایی شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه وزارت خارجه به تنهایی نمی تواند در بازگشایی مرز خسروی عمل کند، گفت: برای رسیدن به این مهم و بازگشایی مجدد مرز خسروی باید از دیگر پتانسیل ها و ... استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان وزارت امور خارجه به دنبال توسعه فرودگاه بین المللی اشرافی اصفهانی هستند، اضافه کرد: اگر بتوانیم تعداد پروازهای خارجی این فرودگاه را ارتقا دهیم بی شک در توسعه و افزایش بحث گردشگری در کشور موفق خواهیم شد که این خود باعث ارزآوری برای این مملکت خواهد شد.

قشقاوی اظهار داشت: تنها پرواز خارجی که از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه انجام می گیرد، پرواز به کشور ترکیه است که در صورت برطرف شدن مشکلات و انجام مراحل قانونی، دومین پرواز خارجی که به عراق خواهد بود در این فرودگاه انجام خواهد گرفت.

معاون وزیر خارجه ایران خصوصیات فرهنگی و دینی دو ملت ایران و عراق را بسیار نزدیک به هم دانست و گفت: مردم ایران ارادت بسیار ویژه ای به عتبات عالیات در کشور عراق دارند که این علاقه دو طرفه است، زیرا آمارها نشان می دهد که بیش از دو میلیون نفر از مردم کشور عراق برای زیارت امام رضا (ع) و دیگر مراکز مذهبی به ایران مسافرت کرده اند.

برچسب ها : عتبات،کرمانشاه
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست