ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

افزایش صددرصدی اعزام زائران نوروزی به عتبات عالیات /خواهان بازگشایی مرز خسروی هستیم

افزایش صددرصدی اعزام زائران نوروزی به عتبات عالیات /خواهان بازگشایی مرز خسروی هستیم

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان سعید اوحدی روز یکشنبه در جمع کارگزاران زیارتی استان  که در مدیریت حج و زیارت استان کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: براساس هم افزایی صورت گرفته با دست اندرکاران عراق توانستیم تعداد زائران اعزامی به عتبات عالیات نسبت به نوروز سال گذشته را صدرصد افزایش بدهیم.
وی ادامه داد: با استفاده از امکانات مناسب در حد مقدورات توانستیم در کشورعراق به تهیه چندین مراکز اقامتی برای رفاه حال زائران در ایام نوروز اقدام کنیم.
وی از تمدید ثبت نام زائران داوطلب برای کشور عراق خبر داد و افزود: از سه شنبه هفته گذشته ثبت نام آغاز شد که به دلیل تماس های مکرر زائران با سازمان حج و زیارت و در نتیجه افزایش تقاضا و عرضه محدود در کشور عراق، ثبت نام تمدید شد.
وی از انجام قرعه کشی به دلیل افزایش تعداد زائران متقاضی به کشور عراق در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: قرعه کشی امروز در سازمان حج و زیارت انجام می شود و نتیجه آن روز سه شنبه اعلام می شود.
اوحدی با بیان اینکه نتایج قرعه کشی از دو طریق اعلام می شود ادامه داد: این نتایج از طریق سامانه حج و زیارت و همچنین ارسال پیامک به زائران اعلام می شود.
وی از شرکت های هواپیمایی خواهان تداوم همکاری با سازمان حج و زیارت در ایام نوروز شد و اظهار کرد: شایسته است برخی از شرکت های هواپیمایی که دارای ظرفیت مناسبی هستند امکانات خود را در ایام نوروز در اختیار حج و زیارت قرار دهند.

** اعزام روزانه 150 گروه به کشور عراق
این مسئول با بیان اینکه از آغاز اسفند ماه روزانه 140 تا 150 گروه عازم کشور عراق می شوند ادامه داد: متاسفانه تا این لحظه بیش از 60 درصد بسته های سفر زمینی انجام شده و خواهان همکاری بهتر شرکت هواپیمایی هستیم.

** امیدواریم با پیروزی های مردم عراق شاهد بازگشایی مرز خسروی شویم
این مسئول ادامه داد: در مراسم اربعین امسال شاهد ورود بیش از یک میلیون و 600 نفر زائر بودیم که از سه مرز کشور به سمت عراق رفتند.
اوحدی ادامه داد: بازگشایی مرز خسروی از مهم ترین خواسته های ما است چرا که زیرساخت های این مرز قوی است و سرمایه گذاری مناسبی در این مرز انجام شده که امید است با توجه به پیروزی مردم و ارتش کشورعراق شاهد بازگشایی این مرز شویم.
اوحدی افزود: در خصوص بازگشایی این مرز با استاندار کرمانشاه صحبت می کنیم و هماهنگی های لازم را با وزارت کشور انجام خواهیم داد.
این مسئول در ادامه در حضور کارگزاران و مدیران کاروان های زیارتی مدیریت حج و زیارت استان کرمانشاه به تشریح حادثه فاجعه منا پرداخت و گفت: با هماهنگی و تلاش های صورت گرفته سازمان حج و زیارت و مقامات ایرانی انتظار داشتیم که حج تمتع سال 94 همانند سال گذشته به خوبی برگزار شود.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف از سوی مقامات ایرانی تدارک لازم انجام شده بود افزود: این فاجعه بزرگ به دلیل سوء مدیریت و بی کفایتی رژیم آل سعود اتفاق افتاد و به عنوان فاجعه ای بزرگ در طول تاریخ اسلام بی سابقه بود.

آقای اوحدی  امروز نیزبا نماینده ولی فقیه و امام جمعه همچنین استاندارمحترم کرمانشاه دیدار کرد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست