جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

سوئيس حافظ منافع ايران و عربستان شد

  • 26 بهمن 1394
  • 11:49
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 790 بازدید
  • Article Rating
سوئيس حافظ منافع ايران و عربستان شد
سخنگوي وزارت خارجه ايران اعلام كرد: سوئيس پس از انجام ترتيبات ديپلماتيك لازم، رسما حفاظت از منافع ايران در رياض و حفاظت از منافع عربستان در تهران را بر عهده خواهد گرفت.
ايران در رايزني‌هاي ديپلماتيك خود با دولت سوئيس از اين كشور خواسته بود حفاظت از منافع ايران در عربستان را برعهده گيرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسين جابري‌انصاري سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤال رسانه هاي گروهي درباره ايفاي نقش حفاظت منافع از سوي سوئيس در روابط ايران و عربستان اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران در رايزني‌هاي ديپلماتيك خود با دولت سوئيس از اين كشور خواسته بود حفاظت از منافع ايران در عربستان را برعهده گيرد. دولت سوئيس نيز ضمن اعلام آمادگي براي ايفاي اين نقش، نهايي شدن آن را منوط به رايزني با عربستان كرده بود. اينك با درخواست مشابه عربستان از سوئيس جهت ايفاي اين نقش، سوئيس پس از انجام ترتيبات ديپلماتيك لازم؛ رسما حفاظت از منافع ايران در رياض و حفاظت از منافع عربستان در تهران را بر عهده خواهد گرفت.
لازم به ذكر است عادل الجبير نيز در نشست خبري مشترك با همتاي سوئيسي در رياض از انتخاب سوئيس به عنوان حافظ منافع اين كشور در ايران خبر داد و اندكي بعد هم وزارت خارجه سوئيس با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه اين كشور حافظ منافع هر دو كشور شده است.
الجبير اعلام كرد : سوئيس پيشنهاد كرد حافظ منافع عربستان در ايران باشد و ما از اين پيشنهاد تمجيد مي كنيم و پذيرفتيم كه سوئيس اين نقش را ايفا كند تا تدابير مربوط به حجاج حج واجب و عمره گذاران ايراني تسهيل شود. همچنانكه در گذشته گفته ايم هدف ما اين است كه مسلمانان در ايران براي آمدن به بيت الله الحرام در هر زماني كه بخواهند مشكلي نداشته باشند و اين موضوع بسيار مهمي براي عربستان است. ما از اين پيشنهاد سوئيس قدرداني مي كنيم كه حافظ منافع ما در ايران باشد و مذاكراتي انجام خواهيم داد تا تدابير مربوط به اين پيشنهاد را در روزهاي آينده انجام دهيم.
برچسب ها : تمتع95
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست