جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

بازگشايي مرز خسروي و تسهيل تردد زوار؛ در دستور کار ناجا/ نشست مشترک مرزي فرماندهان ايران و عراق برگزار شد

بازگشايي مرز خسروي و تسهيل تردد زوار؛ در دستور کار ناجا/ نشست مشترک مرزي فرماندهان ايران و عراق برگزار شد

به گزارش الوند خبر، به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار "قاسم رضايي" فرمانده مرزباني ناجا در حاشيه هفتمين نشست مشترک مرزي ايران و عراق در شهر خانقين در جمع خبرنگاران، گفت:در اين نشست در راستاي تسهيل تردد زوار عتبات در اربعين سال آينده، بحث "حذف رواديد" در  صورت موافقت مراجع سياسي و وزارت خارجه دو کشور مطرح شد.

 

وي افزود: در صورتي که با حذف رواديد موافقت نشود، پيشنهاد ديگري تحت عنوان حذف رواديد جمعي مطرح خواهد شد. 

 

فرمانده مرزباني ناجا در توضيح بيشتر گفت: اجراي پيشنهاد دوم و حذف رواديد جمعي، باعث مي شود تا زوار به صورت انفرادي سفر کنند و ديگر لزومي به صدور رواديد جمعي نيست.

وي در ادامه بيان کرد: مرزبانان دو کشور موافقت کردند که با همکاري سازمان هاي مسئول و متولي در ايران و عراق، نسبت به رايزني جهت افتتاح پايانه مرزي چهارم ( مرز خسروي ) در راستاي کاهش حجم تردد از سه مرز مهران ، شلمچه و چزابه اقدام شود.

 

سردار رضايي با اشاره به تصويب محور دوم اين نشست افزود: مبارزه با عناصر معاند و پاکسازي نقاط آلوده از وجود اشرار و قاچاقچيان، همکاري و تبادل اطلاعات مرزباني دو کشور در اين زمينه نيز تصويب شد.

 

فرمانده مرزباني ناجا خاطر نشان کرد: هم چنين در راستاي جلوگيري از قاچاق و جابجايي مواد ممنوعه نيز تمهيدات ويژه اي در نظر گرفته شد.

 

سردار رضايي در پايان ضمن تشکر و قدرداني از اقدامات خوب مرزباني عراق در راستاي تسهيل تردد زوار در راهپيمايي بزرگ اربعين، از برگزاري هشتمين نشست مرزي مشترک در بهمن ماه سال جاري در تهران خبر داد.

 

گفتني است هفتمين نشست يک روزه فرماندهان مرزي ايران و عراق سرتيپ پاسدار" قاسم رضايي" و سپهبد "حامد عبدالله ابراهيم"  در شهر خانقين عراق برگزار شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست