چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

پيش بيني ۵۰۰ اتوبوس براي انتقال زائران اربعين

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج و به نقل از روابط عمومی استانداري خراسان رضوي، محمدحسن واحدي در نشست ستاد راهيپايي بزرگ اربعين گفت: زائران براي اين سفر بايد به دفاتر خدمات مسافرتي مجاز تعيين شده از سوي اداره كل حج و زيارت مراجعه و از تجمع در مقابل كنسولگري عراق در مشهد خودداري كنند.


وي گفت: اعزام زائران از يك هفته مانده به اربعين آغاز خواهد شد لذا متقاضيان تشرف بايد پيش از عزيمت رواديد خود را گرفته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوي افزود: در اين چارچوب از خروج افرادي كه در'سامانه سماح' ثبت نام نكرده و روادي نگرفته اند جلوگيري به عمل خواهد آمد.

وي افزود: سامانه سماح از سوي حج و زيارت به همين منظور راه اندازي شده است.

واحدي تاكيد كرد: ستاد ساماندهي راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني در پي ايجاد امكان سفر رايگان براي زائران حسيني نيست.

وي ادامه داد: كميته هاي هفتگانه ستاد ساماندهي پياده روي زائران اربعين حسيني با هدف پشتيباني و ارائه خدمات مناسب و شايسته به زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در خراسان رضوي فعال شده اند.

او گفت: حدفاصل نجف اشرف تا كربلاي معلي پنج موكب از استان خراسان رضوي برپا مي شود كه اداره آنها توسط نيكوكاران صورت مي گيرد.

معاون استاندار خراسان رضوي افزود: امسال شهرداري مشهد نيز در چهار حوزه اسكان، حمل و نقل، فرهنگي و پشتيباني در مسير مهران - نجف تا كربلا به كمك جهت ساماندهي زائران اربعين حسيني خواهد آمد.
برچسب ها : اربعین،
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست