جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مردم ايران، زيارت عتبات را به ايام اربعين خلاصه نكنند

  • 07 مرداد 1394
  • 08:08
  • 0 دیدگاه
  • 584 بازدید
  • Article Rating
مصطفي قاسمي، نماينده سازمان حج و زيارت در كشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي اظهار داشت: مناسبت‌ها نقش اساسي در تمايل بيش‌تر براي سفر به عتبات عاليات دارند و در سال‌هاي اخير، حضور مردم در پياده‌روي اربعين هر سال نسبت به سال قبل از آن دو برابر شده است.

وي با بيان اين كه در گذشته، سالانه به طور ميانگين يك ميليون و 200 هزار نفر به كربلا مشرف مي‌شدند، ادامه داد: اين آمار در شرايطي به دست مي‌آمد كه پياده‌روي اربعين خيلي مورد توجه زائران ايراني نبود و در سال‌هاي اول، فقط 100 هزار نفر در آن شركت مي‌كردند، اما اين تعداد به طور مداوم اضافه شد و سال گذشته، نزديك به يك ميليون و 500 هزار نفر در 10 روز قبل و بعد اربعين به كربلاي معلي آمدند.

قاسمي با بيان اين كه مردم مي‌گويند، وقتي مي‌خواهيم يك بار در سال به كربلا برويم، سعي مي‌كنيم آن يك بار در پياده‌روي باشد، اظهار داشت: آن‌ها با اين كار زيارت اربعين را با هزينه كم و در وفور نعمت به جاي مي‌آورند. براي اغلب مردمي هم كه در ايام اربعين مشرف مي‌شوند، مهم نيست از چه خدماتي در اقامت بهره‌مند باشند.

نماينده سازمان حج و زيارت در عراق آن گاه گفت: عاشقان و علاقه‌مندان اهل بيت عليهم‌السلام بايد بدانند كه بستر خدمت برايشان در طول سال فراهم بوده و حيف است از خدماتي كه سازمان حج و زيارت و شركت شمسا به آنان ارائه مي‌كنند، بي‌نصيب بمانند. چرا كه آشپزخانه‌هاي مركزي، هتل‌ها، پاركينگ‌ها، فرودگاه‌ها، مبادي ورودي و خروجي كشور عراق براي زائران عزيز آمادگي كامل دارند تا آن‌ها از اين سفر معنوي لذت كافي ببرند.

وي با بيان اين كه هميشه بعد از ماه مبارك رمضان و به دليل گرماي هوا، نوساناتي در تعداد زائران به وجود مي‌آيد، خاطرنشان كرد: غير از اين‌ها، احساس ناامني گاهي به كاهش زائر دامن مي‌زند؛ هر چند كه همكاران ما نهايت تلاش خود را براي ايجاد امنيت زائران به كار مي‌گيرند و بحمدالله تاكنون زائران ايراني در امنيت و سلامت كامل و با كم‌ترين خطري به زيارت عتبات عاليات رفته و برگشته‌اند.

قاسمي ادامه داد: با تمام اين مشقت‌ها، عاشقان اهل بيت عليهم‌السلام، هميشه سختي‌هاي سفر را به جان مي‌خرند و اين شجاعت حتي بين عراقي‌ها شهره است كه ايرانيان، آرزوي شهادت در مسير زيارت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام را دارند.

وي با بيان اين كه كساني كه مسئوليت تبليغ، ترويج و تشويق مردم براي سفر به عتبات را دارند، بايد جدي‌تر به ميدان بيايند، گفت: يكي از مولفه‌ها، تشويق مردم و ديگري، آمادگي بستر خدمت است. دومي آماده است، اما ما به كار فرهنگي و ترويجي نياز داريم تا مردم، زيارت امام حسين عليه‌السلام را جزو يكي از كارهاي اصلي زندگي خودشان بدانند و از آن غفلت نكنند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست