جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

فضيلت هاي ماه رحمت و مغفرت

فضيلت هاي ماه رحمت و مغفرت
رمضان، ماه ميلاد قرآن است، بهار قرآن است و به يمن نزول اين كلام نوراني وحي، خداوند، يك ماه تمام بر سر و روي بندگانش شادي و رحمت فرو مي فرستد و همگان را بر سر خوان كرم خويش ميهمان مي كند. رمضان، ماه تبرك است. هرچيزي به يمن رمضان، به بركت مي رسد. عبادت ها بهره بيشتري از پاداش خدا مي يابند.

دعاها سريع تر و نيكوتر مستجاب مي شوند. ميل به گناه كمتر و ياد خدا در وجود مؤمنان فراوان تر مي شود . در ماه بركت و رحمت بايد دل ها را خداگونه كرد. بايد صله ارحام را بيشتر به جاي آورد و قهر و كينه و خشم را فراموش كرد.

هرگاه سفره هايمان رنگين و برقرار است، بايد دستي از آستين اكرام بيرون آوريم و اطعام بندگان گرسنه خدا را از ياد نبريم. همان گونه كه خدا به ما عطا كرده است، ما نيز بايد به ديگران عطا كنيم.

خداوند بي عوض و منّت، ما را اطعام مي كند، ما نيز بايد بي هيچ چشم داشتي در راه خدا انفاق كنيم تا در لحظه افطار، با شادي تمام سفره ها شريك باشيم و سهمي از دعاهاي خير مؤمنان را براي خويش مهيا كنيم .

ماه مبارك رمضان سايه خير و بركت. ماه نزول قرآن، ماه مغفرت و آمرزش، ماه جود و كرم، ماه بخشش و نيكوكاري، ماه ايثار و از خود گذشتگي، ماه جهاد و كوشش، ماه سعي و تلاش، ماه رحمت و سازندگي و ماه ضيافت الله است.

رمضان ماه تهذيب نفس، غلبه و چيره شدن بر نفس، ماه صبر و استقامت و بالاخره ماه خودسازي و اصلاح جامعه است. اين ماه دانشگاه انسان‌سازي است؛ بله رمضان دانشگاه علمي، عملي، آموزشي، پرورشي، تربيتي و اصلاحي است.

تلاوت قرآن، حضور به موقع در نمازهاي پرفيض جماعت، شركت در كلاس‌هاي آموزشي ويژه رمضان، حضور در مجالس معنوي روح‌افزاي مولودخواني، تشكيل جلسات قرآن‌خواني دوره‌اي در مساجد و مراكز ديني و منازل، از مهم‌ترين برنامه‌هاي رمضان است كه شخص مسلمان خود را به درگاه احديت مقرّب مي‌سازد.
برچسب ها : رمضان،
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست