پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آماده سازي سفر به عتبات در قالب بسته‌هاي ۲۳ و ۱۳ روزه

آماده سازي سفر به عتبات در قالب بسته‌هاي ۲۳ و ۱۳ روزه
محسن نظافتي، مدير كل عتبات عاليات سازمان حج وزيارت در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، اظهار داشت: هرساله به دليل اينكه زايران مي‌خواهند از فضيلت روزه در ماه مبارك رمضان بهره ببرند، مدتي از ماه مبارك اين سفر معنوي با كاهش روبرو مي‌شد، و درخواست‌هاي زيادي براي آماده سازي شرايط گرفتن روزه بود.

وي افزود: امسال براي اولين بار بسته هايي طراحي شد تا زايران بتوانند روزه خود را در عتبات عاليات گرفته و به وطن خود بازگردند.

نظافتي طراحي اين بسته را به گونه اي عنوان كرد كه زاير بتواند در حداقل يكي از شهرهاي مذهبي عراق ۱۰ روز قصد اقامت كند و تصريح كرد: در بسته‌هاي ۲۳ روزه يك روز اختصاص به رفت و آمد و ۱۰ روز در نجف و ۱۰ روز در كربلا اقامت مي‌كنند و يك روز هم به سفر كاظمين اختصاص مي‌بابد.

وي افزود: اما در سفر‌هاي ۱۳ روزه يك روز در رفت و آمد، ۱۰ روز در نجف يا در كربلا و يك روز هم زيارت امامين جوادين در دستور كار قرار خواهد گرفت.

مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با اعلام اينكه اين بسته‌ها در صورت به حد نصاب رسيدن كاروان‌ها امسال راهي عتبات عاليات مي‌شوند، گفت: براي اين ايام يعني ابتداي ماه مبارك رمضان فقط برنامه سفرهاي زميني در مرحله اول كه امسال برگزار مي‌شود، پيش بيني شده است و اميدواريم براي سال‌هاي آينده سفر‌هاي هوايي هم اضافه شود.

وي قيمت اين سفر‌ها را متناسب با تعداد روز سفر اعلام كرد و گفت: هرساله تعداد زيادي از هموطنانمان به مشهتد مقدس مي‌روند و در آنجا قصد اقامت ده روزه مي‌كنند تا از فضاي معنوي مشهد براي درك فضايل اين ماه بهره‌هاي بيشتري ببرند و با اين اقدام سازمان حج و زيارت اين مهم محقق مي‌شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست