جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

ثبت‌نام زائران پیاده‌ اربعین حسینی از ۲۰ آبان آغاز می‌شود

ثبت‌نام زائران پیاده‌ اربعین حسینی از ۲۰ آبان آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت:‌ متقاضیان حضور در راهپیمایی ایام اربعین حسینی(ع) می‌توانند از ۲۰ آبان ماه با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور ثبت‌نام خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، 'سعید اوحدی' گفت: سامانه ثبت‌نام از زائران پیاده‌روی اربعین از 20 آبان ماه کار خود را آغاز می‌کنند و زائران می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند و سامانه بر اساس میزان ظرفیت مرزها بصورت هوشمند روز اعزام آنها را مشخص می‌کند.


وی ادامه داد: بر اساس آمار رسیده از مراجع ذیربط ظرفیت مرز مهران روزانه 10 هزار نفر، چزابه 6 هزار نفر و شلمچه 8 هزار نفر اعلام شده  که بر اساس این ظرفیت روزهای اعزام زائران مشخص و به آنان اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد:‌ سال گذشته 500 هزار زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) شرکت داشتند و امسال پیش‌بینی می‌شود حدود 700 هزار نفر در این ایام به کربلای معلی اعزام شوند.

اوحدی ادامه داد: بر اساس فتوای آیت‌الله سیستانی 4 روز قبل از اربعین حسینی(ع) و 4 روز بعد از آن به عنوان زیارت اربعین محسوب می‌شود و زائران می‌توانند ظرف این 9 روز زیارت اربعین خود را به جا آورند.

** بیمه و خدمات پزشکی رایگان زائران اربعین

وی در خصوص هزینه صدور ویزای عراق بر اساس ثبت نام در سامانه یاد شده در دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور گفت: هزینه اخذ ویزای عراق 40 دلار است همچنین بیمه و خدمات پزشکی رایگان و حق کارگزار 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین زائران می‌توانند تنها با پرداخت هزینه ویزا و حق کارگزار ثبت‌نام خود را انجام دهند و ویزای خود را دریافت کنند. همچنین تمام کارگزاری‌های دارای مجوز در سطح کشور ثبت‌نام را از 20 آبان آغاز می‌کنند و زائران می‌توانند به تمام این کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

** زائران اربعین با ویزا به مرزها عزیمت نمایند

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به موضوع اخذ ویزای عراق در مرزها اشاره کرد و گفت:‌ هزینه صدور ویزای اضطراری در مرزها 82 دلار است، در صورتی که ویزایی که از سوی کارگزاران داده می‌شود تنها 40 دلار هزینه دارد و از سوی دیگر سال گذشته شاهد بودیم تعداد زیادی از پاسپورت‌های زائران در مرزها گم شد و تعداد زیادی ویزای جعلی برای زائران صادر شد اما متقاضیان می‌توانند با اخذ ویزا در داخل کشور به راحتی زیارت خود را انجام دهند و از تجمع در مرزها و فعالیت دلالان جلوگیری می‌شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست