جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

آغاز صدور روادید حج زائران ایرانی از فردا

  • 01 شهریور 1393
  • 07:40
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1153 بازدید
  • Article Rating
آغاز صدور روادید حج زائران ایرانی از فردا

صدور روادید زائران ایرانی حج تمتع امسال از فردا( شنبه) آغاز می شود.

رییس سازمان حج و زیارت در این باره افزود: دولت و وزارت حج عربستان، امسال تمامی خدمات قابل ارائه به حجاج شامل حمل ونقل، اسکان، تغذیه و خدمات فرودگاهی را در قالب یک نرم افزار الکترونیکی تحت عنوان «نسار» ارائه خواهد کرد.

«سعید اوحدی» گفت: چون این کار برای نخستین بار توسط وزارت حج و وزارت امور خارجه عربستان و به صورت آزمایشی انجام می شود، احتمال دارد مشکلاتی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس، تمامی اطلاعات زائران حج در نرم افزار یاد شده بارگذاری می شود و وزارت حج عربستان از قبل می داند که زائر چه لحظه ای وارد می شود، در چه هتلی اسکان می یابد و در چه روزی با کدام اتوبوس به سمت شهرهای دیگر حرکت می کند.

رییس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد مشکلات احتمالی با هماهنگی و همکاری دو طرفه میان وزارت حج عربستان و کنسولگری های این کشور در تهران مشهد برطرف شود.

وی یادآور شد: روز گذشته(پنجشنبه) رمز عبور برای استفاده از این نرم افزار الکترونیکی به سازمان حج و زیارت داده شده و طبق اعلام قبلی کنسولگری های عربستان سعودی در تهران و مشهد، روادید زائران ایرانی از فردا(شنبه) آغاز می شود.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: صدور روادید زائران ایرانی حج امسال، پنج روز زودتر از سال گذشته آغاز می شود تا در صورت بروز مشکل، زمان برای رفع مشکل وجود داشته باشد.

به گفته اوحدی، بارکدخوان هایی وجود دارد که اطلاعات گذرنامه زائران را به کنسولگری منتقل و بر اساس آن روادید صادر می شود و تمامی اطلاعات زائر اعم از زمان صدور ویزا، زمان حرکت، محل اسکان و سایر اطلاعات روی نرم افزار قرار می گیرد.

نخستین گروه زائران ایرانی حج امسال، 14 شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و عملیات اعزام زائران از 19 ایستگاه پروازی انجام می شود.

اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال نیز، ساعت 3:30 دقیقه بامداد 10 شهریور ماه انجام می شود.

50 درصد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، 25 درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و 25 درصد از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

اعزام زائران مدینه قبل تا 30 شهریور ماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از 25 شهریورماه شروع و تا شش مهر ماه ادامه خواهد داشت.

50 درصد زائران حج امسال مدینه قبل و 50 درصد نیز مدینه بعد هستند و تمامی پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می شود.

در مجموع 190 عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت 64 هزار زائر ایرانی و عوامل اجرایی به سرزمین وحی صورت می گیرد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست