دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

در نشست صمیمی رییس سازمان حج و زیارت با کارگزاران زیارتی مطرح شد؛ 5 برنامه ریزی مهم برای زایران عتبات عالیات و تاثیر آن در کاهش قیمت سفر

  • 12 دی 1401
  • 08:25
  • 0 دیدگاه
  • 92 بازدید
  • Article Rating
در نشست صمیمی رییس سازمان حج و زیارت با کارگزاران زیارتی مطرح شد؛ 5 برنامه ریزی مهم برای زایران عتبات عالیات و تاثیر آن در کاهش قیمت سفر
رییس سازمان حج و زیارت با برشمردن 5 اقدام مهم در حوزه اعزام های اجرایی به عتبات عالیات تاکید کرد که در صورت تحقق این شرایط ، کاهش قیمت سفر به عتبات بیشتر می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ نشست صمیمی رییس سازمان حج و زیارت با کارگزاران زیارتی امروز شنبه دهم دی ماه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت، تنی چند ازکارگزاران زیارتی استانهای مختلف کشور، معاونان و مدیران کل سازمان حج و زیارت در محل آمفی تاتر سازمان برگزار شد.
دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ایراد سخنرانی پرداخت و توصیه هایی را به کارگزاران زیارتی مطرح کرد.
در ادامه تنی چند از کارگزاران استانهای مختلف به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و ایده ها و پیشنهادات خود را به جهت بهبود کیفیت خدمات به زایران ارایه کردند.
دکتر سید صادق حسینی نیز در ابتدای این نشست صمیمانه یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب حاج قاسم سلیمانی تنها یک فرد نبود بلکه یک مکتب می باشد؛ بنابراین شهید سلیمانی یک اسوه و الگو برای نسل کنونی و آینده ما به حساب می آید.
وی با اشاره به رشادت ها و دلاورمردیهای شهید سلیمانی، این شهید والا مقام را الگویی بی بدیل برای جوانان جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد که همگان از نعمت بیانات و سخنان گوهربارش بهره مند شوند.
رییس سازمان حج و زیارت در این نشست تشکیل چنین جلساتی برای بهبود روند خدمات رسانی به زایران و حجاج را مناسب دانست و تاکید کرد: امیدواریم چنین جلساتی هر سه ماه تشکیل شود و کارگزاران عزیز نیز محتویات آن را مورد توجه قرار دهند.
به گفته حسینی، از ابتدای امسال تا پایان فصل پاییز و آذر ماه حدود 242 هزار نفر با کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده اند که این روند از ماه ابتدایی سال تا ماه آذر رو به رشد بوده و نشاندهنده اعتماد مردم عزیز به سازمان حج و زیارت می باشد.
وی با بیان اینکه برخی نوسانات ارزی موجب شد که تعدادی از زایران ثبت نامی در ماه آذر ماه انصراف دهند گفت: از مجموع 92 هزار نفر ثبت نام کننده حدود 52 هزار نفر مشرف شده و الباقی انصراف دادند که امیدواریم با برنامه ریزی های مدنظر تعداد بیشتری از زایران را اعزام کنیم.
رییس سازمان حج و زیارت به اقدامات و برنامه ریزی ها برای بهبود و افزایش روند اعزام به عتبات اشاره کرد و گفت: مذاکره و رایزنی با مسئولان بانک مرکزی ، مکاتبه و رایزنی با معاون اقتصادی رییس جمهوری برای تخصیص ردیف اعتباری به صورت فصلی، مکاتبه با وزیر امور اقتصاد و دارایی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت 6 میلیون تومانی برای زایرین عتبات، راه اندازی اعزام های ارزان قیمت با خدمات مناسب و در خور شان زایران،اجرای یکی از مصوبات شورای عالی حج مبنی بر اینکه چارترینگ پروازها به عتبات تحت نظارت سازمان حج و زیارت قرار بگیرد از جمله این برنامه ریزیها است که در صورتیکه چارترینگ پروازهای عتبات عالیات تحت نظارت سازمان حج و زیارت قرار بگیرد ، تاثیر قابل توجهی در کاهش قیمت اعزام زایران به عتبات عالیات صورت می گیرد.
وی همچنین بر خدمات رسانی مطلوب به زایران عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: موضوع شبانه روزی شدن کلینیک ها در نجف و کربلا را به طور جد پیگیری می کنیم تا خدمات مطلوبی به زایران ارایه گردد.
در این نشست صمیمانه رییس سازمان حج و زیارت و معاونان سازمان به استماع سخنان کارگزاران پرداختند و هر کدام براساس وظایف خود توصیحاتی را به کارگزاران اعلام کردند تا آنها نیز این جزییات را به کارگزاران استانهای خود اعلام نمایند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست