یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

دیدار مدیریت وکارگزاران حج با نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمانشاه

  • 17 خرداد 1401
  • 13:14
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 266 بازدید
  • Article Rating
دیدار مدیریت وکارگزاران حج با نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمانشاه

ایسنا/ کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به زائرین توصیه کرد که در ایام حج فرصت را برای انجام طاعات و عبادات مغتنم بشمرند.

 

آیت الله مصطفی علما امروز(17 خرداد) در نشست با دست اندرکاران و کارگزاران حج امسال، بااشاره به در پیش بودن حج تمتع 1401، اظهار کرد: بعد از نماز هیچ عباداتی به مانند حج سرشار از راز و سِر نیست، به این معنا که در حج اسراری وجود دارد که در هیچ عبادت دیگری نیست.

 

وی مراسم حج ابراهیمی را پدیده شکوهمند اسلامی توصیف کرد و افزود: این مدیریت خداست که مسلمین جهان را در حج گردهم جمع می کند، بگونه ای که شاهد یک گردهمایی بسیار باشکوه از آنان شاهد خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انجام مراسم حج اهمیت و جایگاه بسیار والایی دارد، تصریح کرد: خداوند حج را شعائرالله، شعائر دین و شعائر رسول خدا قرار داده است.

 

وی به حضور سه کاروان از کرمانشاه در مراسم حج امسال اشاره کرد و گفت: سعادت بسیار بزرگی نصیب این حجاج شده که مکان های مقدسی را زیارت می کنند.

 

آیت الله علما ضمن توصیه به زائرین کرمانشاهی برای مغتنم شمردن فرصت حج، عنوان کرد: این زائرین سعادتی پیدا کرده اند و برای آنها نامه دعوت آمده که به خانه خدا بروند، بنابراین باید این فرصت را مغتنم شمرده و از آن برای پیدا کردن خودشان استفاده کنند تا از این سفر برداشت و توشه ای داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه زائرین تلاش کنند تا بیشتر وقت خود را در زیارت و انجام طاعات و عبادات صرف کنند، افزود: به زائرین توصیه می کنیم بیشترین وقت خود را در حرم خدا و رسول خدا و زیارت بقیع بگذرانند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خداوند نتیجه اعمال و عبادات حجاج را خواهد داد، گفت: هرچیزی در زندگی عکس العملی دارد و اگر عبودیت و بندگی باشد، خدا جواب آن را به خوبی خواهد داد.

 

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر اهمیت و جایگاه حج و آیات و روایاتی که درباره آن آمده، افزود: از حجاج می خواهیم تا جایی که می توانند از این فرصت نورانی استفاده کنند

برچسب ها : حج،1401،تمتع
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست