یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

استقبال مردم براي اعزام به عتبات در ليالي قدر

استقبال مردم براي اعزام به عتبات در ليالي قدر
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محسن نظافتي، مديركل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: تا صبح امروز بيش از نيمي از ظرفيت كاروان‌هاي عتبات براي اعزام در ماه مبارك رمضان كه از نيمه دوم اين ماه آغاز خواهد شد، تكميل شده و بيشتر ثبت نام‌هاي زائران مربوط به اعزام‌هاي ليالي قدر بوده است.

وي افزود: ثبت نام دوره جديد اعزام‌هاي عتبات مربوط به اعزام‌هاي ۲۱ تيرماه تا چهارم مهرماه از دهم تيرماه آغاز شده و روند ثبت نام در تكميل ظرفيت كاروان‌ها ادامه خواهد داشت.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت اعلام كرد: با نزديك شدن به زمان اعزام ها، شرايط امنيتي كشور عراق را از سفارت جمهوري اسلامي ايران در آن كشور و دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق پيگيري مي‌كنيم تا مشكلي براي اعزام زائران ايجاد نشود.

وي ادامه داد: فعلاً امنيت در شهرهاي كربلا و نجف نسبت به ساير شهرها بالاتر است بويژه در شهر نجف كه مشكلي هم‌اكنون وجود ندارد.

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت تصريح كرد: در صورتي كه منابع مستقر در عراق شرايط امنيتي آنجا را براي اعزام زائران مطلوب ندانند اعزام‌ها در فرصت ديگري انجام خواهد شد.

نظافتي افزود: در اعزام‌هاي ماه مبارك رمضان، زائران ۳ روز در نجف و ۴ روز در كربلا و يا بالعكس مستقر خواهند شد و سفر به كاظمين از برنامه زيارتي زائران حذف شده است.

دور جديد ثبت نام‌هاي سفر عتبات از دهم تيرماه آغاز شده و تا تكميل ظرفيت كاروان‌هاي عتبات ادامه خواهد داشت.

متقاضيان سفر به عتبات در اين دوره مي‌توانند با  مراجعه به پايگاه اينترنتيwww.atabat.org.irبراي ثبت نام قطعي در كاروان‌ها اقدام نمايند.


مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست