جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

رئیس سازمان حج و زیارت :راه شهید سلیمانی مسیر عزت ، اقتدار ملت ایران و مسلمانان جهان است

رئیس سازمان حج و زیارت :راه شهید سلیمانی مسیر عزت ، اقتدار ملت ایران و مسلمانان جهان است

 رئیس سازمان حج و زیارت؛ حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را شهدای عزت، سربلندی، اقتدار و استقلال امت بزرگ اسلام و مردم منطقه دانست و گفت : این شهدا جان خود را فدا کردند تا مردم منطقه و مسلمانان عزت، سربلندی و استقلال خود را در مقابل استکبار و استعمار حفظ کنند.

علی رضا رشیدیان روز شنبه در همایش مجازی گرامیداشت نخستین سالگرد گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر افزود : سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی در حالی که مهمان رسمی دولت و ملت عراق بود توسط دولت جنایتکار آمریکا ترور شد و این جنایت سندی مستحکم در تروریزم دولتی آمریکا و ماندگار در تاریخ است.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: نباید اجازه دهیم گذشت زمان موجب فراموشی و از یاد رفتن این سند بزرگ تروریزم دولتی و این جنایت آمریکا شود.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان حاج قاسم سلیمانی فقط شهید ملت ایران نبود و شهید جبهه مقاومت و امت اسلامی محسوب می شود، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارزی از یک انسان آزاده و جوانمرد بود و در تمامی مواضع و تعاملاتش این موضوع احساس می شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی فرزند صادق انقلاب اسلامی بود ، گفت : از وی می توان به عنوان الگوی یک فرزند شایسته پرورش یافته در مکتب امام خمینی (ره)و پیرو صادق ولایت و رهبر معظم انقلاب نام برد.
وی بیان کرد: این شهید در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس چهره ای کامل و جامع الاطراف شد و علم و عمل را درآمیخت و تبدیل به ستاره ای درخشان در آسمان انقلاب و انقلابی گری گردید.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی نگاهی ملی داشت و خود را در بند سلایق و جناح ها محصور نمی کرد و با همه کسانی که دل در گرو سربلندی ملت و نظام داشتند، تعامل می نمود.
وی افزود: نگاه این شهید به ملت ایران، نگاه یک کل غیر قابل تجزیه بود و حاضر نبود ملت را با دسته بندی های قومی، مذهبی، جناحی و سلیقه ای تقسیم بندی کند و امروز بیش از هر زمان نیازمند چنین نگاهی هستیم.

**موضعگیری های عقلانی شهید سلیمانی در مسائل مختلف
رییس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به موضعگیری های عقلانی حاج قاسم سلیمانی گفت: عقلانیت، تدبر و تفکر در تصمیم گیری ها و موضعگیری های سردار سلیمانی مشهود بود.
رشیدیان با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در همه صحنه ها با شجاعت و درایت اقدام می کرد، گفت: این شهید گرانقدر در تمامی صحنه های مبارزه اعم از هشت سال جنگ تحمیلی ، دفاع از حرمهای مقدس و یاری مردمان حضور یافته و مردانه ایستادگی نمود.
رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در کنار جهاد در آن سوی مرزها ، شهید سلیمانی از هیچ تلاشی برای کمک به مردم که نیاز به امداد و یاری داشتند، دریغ و تعلل نمی کرد، انسانی متعهد ، خداترس، خداباور و ولایتمدار بود و این اصول را نه فقط در کلام که در رفتار و عمل به اثبات رسانده بود.
وی عنوان کرد : حاج قاسم سلیمانی در بسیاری از بحران ها همانند سیل یا زلزله در کنار همه مردم حضور داشت و با تمام وجود خالصانه و بی ریا به یاری مردم آسیب دیده می شتافت.
رئیس سازمان حج و زیارت در پایان با بیان اینکه راه شهید سلیمانی راه عزت و وحدت مسلمانان است گفت: ملت ایران نیز این روزها بیش از هر زمان به روش و منش سردار سلیمانی و ترویج روحیه این اسطوره بزرگ انقلاب اسلامی نیازمند است.
وی تصریح کرد : همچنین این شهید گرانقدر بر حفظ و احیای مسیر زیارت به عنوان مسیر دوستی و وحدت ملت های مسلمان تاکید داشت .

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست